اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست بررسی مشکلات بهداشت و درمان میناب مقرر شد

طرح پیگیری اختصاص زمین برای بیمارستان میناب در ستاد معین هرمزگان

خبرگزاری فارس: پیگیری اختصاص زمین برای ساخت بیمارستان دوم میناب، تسریع در راه‌اندازی ام‌.آر.آی و تمهیدات اندیشی در راستای تامین پزشک مورد نیاز از جمله مباحث و محورهای گفت‌وگو در نشست بررسی مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان بود.

طرح پیگیری اختصاص زمین برای بیمارستان میناب در ستاد معین هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق مرکز هرمزگان، محمد شکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عصر چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان که با حضور فرماندار این شهرستان، معاونان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و مسئولان و مدیران شبکه بهداشت و درمان میناب برگزار شد، پیرامون اهمیت مقوله بهداشت و درمان در جامعه مطالبی را ایراد و اظهار داشت: مقوله بهداشت بسیار پیچیده و مشکل است که مستلزم  تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهاست.

وی اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در دولت نهم و دهم  را بسیار خوب ارزیابی و افزود: کارهای خوب و بزرگی در بخش سلامت و درمان در استان و به ویژه شهرستان میناب از جمله راه‌اندازی اورژانس بزرگ شرق استان در میناب، راه‌اندازی سی تی اسکن، بخش دیالیز، زنان و زایمان انجام شده است.

شکاری در ادامه از راه اندازی مرکز ام.آر.آی در شهرستان میناب به عنوان قطب درمانی شرق استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اضافه کرد: تمام تلاش و همت خود را به کار می‌گیریم که مسائل و مشکلات بهداشتی درمانی شهرستان میناب به ویژه در خصوص کمبود پزشک را مرتفع سازیم.

عباس خدادادزاده فرماندار شهرستان میناب در ادامه گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان از دستگاه‌های پرکار و با حجم فعالیت‌های بسیار در زمینه ارائه خدمات به شهروندان مینابی است که تلاش‌های مسئولان این دستگاه در این راستا جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه امروز به لحاظ پیشرفت در عرصه درمان و توجه به رفاه عمومی در شرائطی خاص قرار داریم ابراز امیدواری کرد: با ایجاد زیرساخت‌های جدید بهداشتی و درمانی از جمله راه اندازی مرکز ام.آر.آی و ساخت بیمارستان دوم میناب  شاهد پیشرفت حوزه بهداشت و درمان و افزایش موقعیت‌های بهتر درمانی در شهرستان باشیم.

خدادادزاده در ادامه به مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان در شهرستان میناب اشاره و افزود: براساس جمعیت قریب به 240 هزار نفری میناب و سرریز شدن مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی شهرهای سیریک، جاسک، بشاگرد، رودان و شهرهای جنوب کرمان به میناب، بایستی توجهی ویژه‌ای به میناب به عنوان مرکزیت شرق استان صورت گیرد.

فرماندار میناب، یکی از عمده مشکلات این حوزه را عدم حضور پزشکان عمومی در بعضی از مراکز درمانی عنوان و افزود: یکی از راه‌های تاثیرگذار در کاهش مشکلات تنها بیمارستان شهرستان میناب، فعال سازی مراکز درمانی سطح شهرستان و راه اندازی داروخانه‌هاست.

در ادامه این نشست که با تبادل نظر حاضران همراه بود مشکلات حوزه سلامت و درمان شهرستان میناب به صورت تخصصی بررسی و دستور پیگیری صادر شد.

همچنین مقرر شد فرماندار میناب بحث اختصاص زمین برای احداث بیمارستان دوم میناب را در ستاد معین استان که به منظور بررسی مسائل و مشکلات شهرستان میناب به ریاست استاندار هرمزگان برگزار می‌شود پیگیری و مطرح کند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول