اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در میناب

دومین جشنواره هنرهای تجسمی هرمزگان پایان یافت

خبرگزاری فارس: دومین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج هرمزگان با معرفی برترین‌ها در میناب به کار خود پایان داد.

دومین جشنواره هنرهای تجسمی هرمزگان پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، مسئول سازمان بسیج هنرمندان هرمزگان پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه آثار هنرهای تجسمی در خارج ایران مربوط به 3 هزار سال پیش است، اظهار داشت: در ایران آثار موجود مربوط به هشت هزار سال پیش از میلاد مسیح است.

عاصف زامیران ادامه داد: هنرهای تجسمی را می‌توان یکی از نخستین رسانه‌های ارتباطی بین بشر نام برد که هم‌اکنون نیز قادر است به عنوان زبانی بین‌المللی مفاهیم و مطالب فراوانی را برای مخاطب بازگو کند.

وی هنرهای تجسمی را از مهم‌ترین قِسم هنر خواند و بیان کرد: هنر باید وسیله‌ای تاثیرگذار و در خدمت دین باشد. از ویژگی‌های هنر این است که فراتر از زمان و مکان حرکت می‌کند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان هرمزگان با بیان اینکه شهرستان میناب در رشته‌های مختلف هنری از هنرمندان برجسته‌ای برخوردار است از مسئولان این شهرستان خواست تا با این قشر تعامل بیشتری داشته باشند.

وی از هنرمندان بسیجی به عنوان مظلوم ترین اقشار بسیج یاد کرد و افزود: فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره هنر بیانگر اهمیت آن است و می‌طلبد که مسئولان به هنرمندان توجه بیشتری داشته باشند.

فرماندار میناب نیز در این مراسم از هنرهای تجسمی به عنوان الفبای هنر نام برد و افزود: تنوع و تعدد این بخش از هنر، نقش بسیار مهمی در انتقال مفاهیم و برداشت‌ها دارد.

عباس خدادادزاده برپایی جشنواره‌های گوناگون را فرصتی مناسب برای ارائه ایده‌های جدید و تازه و به فعلیت رساندن پتانسیل جوانان هنرمند دانست.

مسئول کانون بسیج هنرمندان میناب و مدیر اجرایی دومین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج هرمزگان گفت: این جشنواره در دو بخش بزرگسالان و کودک و نوجوان رشته‌های نقاشی، گرافیک و تصویرسازی، پوستر، حجم و خوشنویسی به مدت سه روز از 9 تا 11 آبان ماه در میناب برگزار شد.

حبیب‌الله ناصری افزود: در بخش بزرگسالان 6 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در بخش کودک و نوجوان نیز 285 نفر شرکت کردند.

در این مراسم لیلا وطن‌دوست، سمیرا دست‌پاک و طاره یگانه‌پور در رشته نقاشی، مانا زمانی در رشته گرافیک و تصویرسازی، زهرا آذریان و سارا ستایش در رشته پوستر مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین بر اساس رای هیئت داوران الهه عبدالله‌زاده، زهرا پوراحمد و امیر غلامحسنی در رشته نقاشی، شهاب حاجی‌زاده، ثابت ایمانی و خانم‌ها نسرین عرب‌سیار و بابک اسماعیلی "به صورت مشترک" در رشته گرافیک و تصویرسازی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

در رشته پوستر به ترتیب یونس دهقانی، مجید مویدی و حامد دادی‌زاده حائز رتبه اول تا سوم شدند.

در رشته حجم هیئت داوران هیچ اثری را شایسته کسب رتبه نخست ندانست و مهدی خسروی و شیما ولی‌پور به ترتیب دوم و سوم شدند.

در رشته خوشنویسی نیز هیئت داوران دومین جشنواره هنرهای تجسمی استانی بسیج هیچ کدام از آثار را شایسته کسب مقام نخست ندانست و موسی روشی و منوچهر اسدی‌نژاد توانستند به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کنند.

در بخش کودک و نوجوان نیز از 9 نفر برگزیده با اهدا جایزه تجلیل شد.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول