اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

تقوا سعادت ابدی انسان را تضمین می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک گفت: تقوا سعادت ابدی انسان را تضمین می‌کند که حداقل تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است.

تقوا سعادت ابدی انسان را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در خطبه‌های این هفته شهر آبیک در مسجد ولی‌ عصر (عج) اظهار کرد: اعمال انسان باید در سایه تقوا صورت گیرد، چراکه تقوا منهای عمل ارزشی ندارد هرچند زیاد هم باشد.

وی افزود: به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) اندازه یک ذره از اعمال انسان با تقوا از تمام اعمالی که انسان‌های بی‌تقوا، مغرور و غافل در روی زمین انجام داده‌اند، بهتر و ارزشمندتر است.

خطیب جمعه شهر آبیک نقش تقوا و پرهیزگاری را در خودسازی انسان تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: آنچه که به انسان ارزش می‌بخشد، تقواست، بنابر این انسان باید دلش را از معارف قرآنی و اسلامی پر کند تا از نجات‌یافتگان در درگاه الهی باشد و روانه بهشت برین شود.

موسوی با اشاره به 24 ذی‌الحجه گفت: در این روز امام علی (ع) ایثارگرانه و خالصانه در حال رکوع به سائلی انگشترشان را بخشیدند که آیه 55 سوره مبارکه مائده در شان ایشان نازل شد و به روز حاتم بخشی امام علی (ع) معروف شد.

امام جمعه شهر آبیک خاطرنشان کرد: روز 25 ذی‌الحجه به دلیل نزول سوره انسان (دهر) بر پنج تن آل عبا روز خانواده نام‌گذاری شده است که اگر در نزول این آیه دقت کنیم به این نتیجه می‌رسیم که اهل بیت(ع) با اطعام سه فقیر، غذای افطاری خود که برای رفع بیماری امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نذر کرده بودند به مسکین، ‌یتیم و اسیری بخشیدند که مهم‌ترین درس این عمل ائمه (ع) درس رعایت اصول انسانی است.

 

افراد جامعه از مطالعه کتب مذهبی و دینی غفلت نورزند

موسوی با اشاره به 24 آبان روز کتاب و کتاب‌خوانی گفت: طبق روایات وارده مطالعه غذای روح انسان است که بهترین کتب برای ارتقای سطح معنوی انسان مطالعه کتب مذهبی و دینی است.

وی تصریح کرد: جوانان نباید عمرشان را به بطالت سپری کنند، بنابراین لازم است که به مطالعه و کتاب خوانی روی آورند تا آگاهی و علمشان افزایش یابد.

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به 24 آبان ماه سالروز رحلت مفسر بزرگ جهان اسلام آیت‌الله طباطبایی اذعان کرد: ایشان به عنوان شخصیتی بزرگوار و فیلسوف بزرگ اسلامی خدمات ارزنده‌ای به جهان اسلام به ویژه به حوزه‌های علمیه ایران اسلامی عرضه داشته‌اند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول