اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا:

سوال از رئیس جمهور اشتباه و به نفع نظام نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه نکا گفت: سوال از ریاست جمهوری در شرایط کنونی جامعه اشتباه و به نفع جامعه و مصلحت نظام نیست.

سوال از رئیس جمهور اشتباه و به نفع نظام نیست

به گزارش خبرگزاری فار س از نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لایینی در خطبه‌های نماز جمعه نکا افزود: استیضاح رئیس جمهوری در شرایط کنونی جامعه جای تاسف دارد و نباید به این مسئله دامن زد.

وی گفت: رهبری‌ درباره اتحاد و انسجام در قوای مختلف نظام بارها تذکرات لازم را اعلام کرده‌اند و نباید این مسئله نادیده گرفته شود.

به گفته خطیب جمعه نکا نمایندگان مجلس باید با درایت بیشتری در این زمینه وارد شده و فضای آرام جامعه را تا انتخابات آرام نگه‌دارند.

حجت‌الاسلام لایینی گفت: من نمی‌گویم که جای استیضاح نیست و دولت و رئیس جمهور اشتباهاتی ندارند بلکه اشتباه در هر رده‌ای وجود دارد اما باید نمایندگان مجلس عاقلانه‌تر  و منصفانه‌تر تصمیم بگیرند.

امام جمعه نکا در ادامه با اشاره به روز خانواده خاطر نشان کرد: خانواده مهم‌ترین رکن هر جامعه است و باید در سلامت آن تلاش شود.

وی یادآور شد: یکی از آفت‌های مهم جامعه آفت سلامت خانواده و پایداری آن است و اختلاط زن و مرد در جامعه خطر آفرین است.

حجت الاسلام لایینی ادامه داد: اکنون فرهنگ اختلاط به شکل غربی در جامعه در حال شکل‌گیری است که باید مراقب باشیم و از این خطر پرهیز کنیم چرا که اسلام سفارش به رعایت حریم زن و مرد و محرم و نامحرم دارد و رفتار زن و مرد با محارم و اجنبی و نامحرم باید متفاوت بوده و کنترل شده باشد.

وی که عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران نیز است، همچنین با اشاره به بیماری دیابت نیز افزود: بیماری دیابت و قند از عوارض شایع جامعه است که 10 میلیون نفر مبتلا به این مرض هستند و باید با کنترل و پرهیز غذایی از شدت وقوع آن کاسته شود تا زندگی معمولی برای فرد بیمار حفظ شود.

خطیب جمعه نکا با گرامیداشت سالروز ارتحال مفسر بزرگ قرآن علامه طباطبایی اظهار کرد: این علامه بزرگوار دارای آثار فراوان علمی است که تفسیر المیزان ایشان در نوع خود بی‌نظیر است که به زبان فارسی نیز ترجمه شده است و بهترین و موثق‌ترین منبع در تمام موضوعات دینی و حتی بسیاری از مسائل تاریخی و علمی است.

لایینی افزود: سالروز شهادت این بزرگوار، روز کتاب و کتابخوانی است و باید توجعه داشته باشیم که کتاب مادر و عصاره تمدن‌ها است و به فرموده رهبری" کتابخوانی وظیفه ملی و واجب عینی است" و در این راستا باید اهتمام ویژه به کتابخوانی اعمال شود.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول