اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت امام جمعه اصفهان از علاقه آیت‌الله گلپایگانی به حفظ حوزه‌های علمیه

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: در زمان تبعید امام خمینی (ره) آیت‌الله گلپایگانی نقش مهمی در حوزه‌های علمیه بر عهده داشت و در واقع بار حراست از حوزه‌های علمیه بر عهده این شخصیت بود.

روایت امام جمعه اصفهان از علاقه آیت‌الله گلپایگانی به حفظ حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: آیت‌الله گلپایگانی علاقه شدیدی به حوزه‌های علمیه داشتند و حتی در زمانی که امام خمینی (ره) را دستگیر کردند، ایشان بر این باور بود که امام خمینی (ره) را خدا حفظ می‌کند و ما باید حوزه‌های علمیه را حفظ کنیم.

وی افزود: آیت‌الله گلپایگانی در حوزه‌های علمیه اقدامات موثری را به انجام رسانید.

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود به سالروز رحمت علامه طباطبایی نیز اشاره‌ای داشت و افزود: تفسیر المیزان این شخصیت در جهان اسلام نمونه در خور توجه است که سبب افتخار جهان تشیع و ما ایرانیان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تفسیر المیزان به یک روش بسیار خاصی تدوین شده که روش تفسیر قرآن به قرآن است که نمونه این تفسیر تاکنون تدوین نشده است.

طباطبایی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به دیگر مناسبت‌های هفته جاری به اهمیت امروز اشاره کرد و گفت: این روز علاوه بر اینکه روز جمعه است و برای مسلمانان عید به شمار می‌رود، دارای اهمیت بسیار بالایی است، چنانچه سه آیه بزرگ در چنین روزی نازل شده است.

وی با اشاره به اینکه آیه نخست، آیه تطهیر است و پس از آن آیه ولایت است، یادآور شد: نزول آیه ولایت زمانی بود که حضرت علی (ع) در زمان نماز انگشتر خود را به فقیری کمک کرد؛ محقق شد و اهمیت چنین حادثه‌ای به سبب خلوص نیتی است که حضرت علی (ع) داشت و در واقع اهمیت مادی چنین انگشتری مطرح نیست، چرا که بر خلاف آنچه برخی مطرح می‌کنند، این انگشتر از اهمیت مادی بالایی برخوردار بوده اما آن اهمیت مادی بالایی نداشته است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: آیه سوم را نیز آیه مباهله دانست که بر پیامبر گرامی اسلام (ص) نازل شد.

وی همچنین تصریح کرد: جا داشت امروز و فردا نیز در دهه ولایت جای می‌گرفت، چرا که در روز آینده نیز یک سوره کامل در وصف حضرت علی (ع) نازل شده است.

طباطبایی‌نژاد گفت: باید به حق از 15 ذیحجه تا 25 ذیحجه را دهه ولایت نامید، چرا که در روز 15 ذیحجه نیز روز ولایت امام هادی (ع) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز دیابت نیز اشاره‌ای داشت و گفت: این بیماری همواره همراه انسان است و بیماری بسیار بدی است و باید همواره مراقب باشیم که به آن دچار نشویم.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: ایران در درمان بیماری دیابت در جهان پیشتاز است و استان اصفهان نیز رتبه نخست کشوری را در بیماری دیابت دارد، البته باید در این مورد از زحمات پزشکان و مرکز خیریه‌ای که در همین راستا راه‌اندازی شده است، قدردانی کرد.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول