اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

آیت‌الله العظمی گلپایگانی حقیقتاً فقیهی آگاه بود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: آیت‌الله گلپایگانی با حضرت امام ارتباط نزدیکی داشت و با آگاهی به زمان و مکان مسائل را پیگیری می‌کردند و در واقع فقیهی آگاه بودند.

آیت‌الله العظمی گلپایگانی حقیقتاً فقیهی آگاه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) با تقدیر از برگزار کنندگان این کنگره گفت: هر چه از بزرگان قدردانی داشته باشیم خدا نیز نعمت را بر ما بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره‌های بزرگداشت بزرگان دین، موجب احیاء و تجدید آثار آنان می‌شود بیان داشت: تجلیل از بزرگان برکات فراوانی برای جامعه و نسل حاضر خواهد داشت زیرا قشر جوان و تحصیلکرده با اقدامات و فعالیت‌های بزرگان دین و مذهب و نیز نحوه تحصیل و سیر و سلوک آنان آشنا شده و طلاب و کسانی که هم‌اکنون قصد فعالیت در این عرصه‌ها را دارند تشویق می‌شوند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه یقین دارم اگر این کنگره‌ها و گرامیداشت‌ها برگزار نمی‌شد بسیاری از آثار بزرگان در محاق تعطیلی باقی می‌ماند، برگزاری کنگره مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) را کاری ارزشمند دانست و خاطر نشان کرد:‌ هر کاری که برای گرامیداشت شخصیت ایشان انجام شود، به جا است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: دلسوزی و تدبیر آیت‌الله العظمی گلپایگانی (ره) برای حوزه و نظام بر هیچ کس پوشیده نیست. آن زمان که بنده رئیس شورای عالی حوزه بودم و برای ارائه گزارش کار خدمت ایشان می‌رسیدم تاکید می‌کردند برای بقای حوزه و تربیت طلاب و نخبگان حوزوی همواره تلاش کنید.

وی ضمن تحسین انتخاب عنوان «فقیه آگاه» برای این شخصیت بزرگ جهان اسلام و شیعه افزود: مرحوم آیت‌الله گلپایگانی با دوراندیشی و تدبیر در تمام مراحل پیروزی انقلاب اسلامی با امام خمینی(ره) همراه بود و این همراهی با آگاهی و اشراف کامل ایشان به اوضاع آن زمان بود و حقیقتاً فقیه آگاه بود و فقاهت ایشان در حد اعلی قرار داشت.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول