اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

لایه‌برداری پوست بدون روش‌های دیگر درمانی عوارض شدیدی به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: استادیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استفاده از میکرودرم (یکی از روش‌های لایه‌برداری پوست) برای از میان بردن آکنه بدون استفاده از روش‌های دارویی در کنار آن عوارض شدیدی برای بیمار به همراه دارد.

لایه‌برداری پوست بدون روش‌های دیگر درمانی عوارض شدیدی به دنبال دارد

امیرحسین سیادت در حاشیه کنگره «پیش‌گیری از پیری پوست و جوان‌سازی آن» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تحقیقات نشان می‌دهد اگر بیماران به جای درمان‌های روتین مانند استفاده از کپسول و محلول برای درمان آکنه تنها از روش میکرودرم استفاده کنند، نتیجه کمتری می‌گیرند.

وی افزود: در این گونه موارد نه تنها میکرودرم تأثیر چندانی نداشته بلکه گاهی سبب بدتر شدن آکنه‌ها و شکایت بیماران از روند بهبود شده است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهد میکرودرم تنها در کنار درمان‌های روتین می‌تواند تأثیر‌های مثبتی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی تبلیغات میکرودرم را عاملی برای عدم بازگشت آکنه معرفی می‌کنند، گفت: میکرودرم تنها می‌تواند پس از درمان آکنه لکه‌های قرمز و قهوه‌ای آن را برطرف کند و چربی‌های پوست را نیز تا حدودی کنترل و منافذ گرفته پوست را بگشاید.

سیادت ادامه داد: میکرودرم روشی موقت در درمان آکنه محسوب می‌شود و بر خلاف تصور عمومی این روش مانع بازگشت آکنه نمی‌شود، بنابراین هیچ لزومی ندارد مطابق دستور برخی پزشکان 20 در طول سال تا 30 جلسه میکرودرم انجام شود چرا که پوست شخص نازک شده و این موضوع سبب حساسیت پوستی می‌شود.

وی تاکید کرد: بهتر است این روش در کنار دیگر روش‌های درمانی استاندارد و تنها برای از میان بردن جای آکنه، آبله‌مرغان، لکه‌های حاملگی و بیماری‌های خاص پوستی استفاده شود که در غیر اینصورت و به تنهایی نتایج طولانی مدت و مناسبی ندارد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول