اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

سالانه 5.3 میلیارد دلار محصولات ‌کشاورزی از ایران صادر می‌شود‌

خبرگزاری فارس: معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه 5.3 میلیارد دلار محصولات ‌کشاورزی از ایران صادر می‌شود‌.

سالانه 5.3 میلیارد دلار محصولات ‌کشاورزی از ایران صادر می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، ناصر توکلی پیش از ظهر امروز در آیین گشایش جشنواره ملی پسته در سیرجان اظهار داشت: در حال حاضر تولید محصولات کشاورزی در ایران نسبت به آغاز انقلاب چهار برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات محصولات کشاورزی در ایران از 25 میلیون تن محصول باغی و زراعی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی به 105 میلیون تن افزایش یافته است.

توکلی با اشاره به اینکه سالانه 5.3 میلیارد دلار محصول توسط بخش کشاورزی از ایران صادر می‌شود، عنوان کرد: اگر توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی شود، بخش کشاورزی محصولات و صادرات آن می‌تواند جایگاه خوبی برای تأمین ارز مورد نیاز کشور باشد.

وی بیان داشت: ایران جزو 9 کشور برتر دنیا در زمینه صادرات محصولات کشاورزی است و مقام نخست در خاورمیانه را دارد.

توکلی از صادرات 5.3 میلیارد دلاری توسط بخش کشاورزی خبر داد و افزود: 50 درصد این صادرات به محصولات باغی اختصاص دارد که از این میزان پسته 50 درصد را شامل می‌شود که بیانگر ظرفیت‌های ایران است.

وی گفت: 0.3 از آب موجود در ایران در کرمان وجود دارد، اما 20 درصد باغ‌های کشور در این استان قرار دارند که این امر نشان می‌دهد بهره‌بری و استفاده بهینه آب به عنوان اصلی‌ترین مأموریت بخش کشاورزی در این خطه است.

توکلی بیان داشت: از سطح زیرکشت اراضی ایران 64 درصد به استان کرمان تعلق دارد و نشان از جایگاه ویژه این استان است و اگر نتوانیم امور بعد از تولید محصول را ساماندهی کنیم نمی‌توان تولید را به صورت شایسته داشت.

معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی ابراز داشت: در معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی به دنبال توسعه باغ‌ها و توسعه پایدار و عمودی محصولات هستیم.

وی عنوان کرد: برنامه اصلی در توسعه باغ‌ها و تولید پسته توجه به ظرفیت‌های موجود اصلاح و جایگزینی باغ‌ها و توجه به تولید محصولات سالم و تولید ارگانیک است.

این مسئول ابراز داشت: با همکاری و همیاری تولیدکنندگان و با استفاده از امکانات موجود میزان تولید پسته را به متوسط سه تن در هکتار می‌رسانیم.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول