اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد

تهیه بانک اطلاعاتی جامع از نخبگان آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اذربایجان‌غربی گفت: بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از نخبگان استان آذربایجان‌غربی تهیه می‌شود.

تهیه بانک اطلاعاتی جامع از نخبگان آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد طالبی در جلسه هیئت امنای بنیاد نخبگان استان اظهار داشت: نخبگان آذربایجان‌غربی بر اساس شاخص‌های بنیاد ملی نخبگان شناسایی می‌شوند.

وی افزود: تاکنون از سوی دستگاه‌های اجرایی استان بیش از 730 نفر از نخبگان و صاحبان فکر و ایده شناسایی شده‌اند که بر اساس شاخص‌های بنیاد ملی نخبگان بررسی می‌شوند.

طالبی با بیان اینکه برای حمایت از نخبگان شناسایی آنها ضروری است، اضافه کرد: کشف استعدادها و حمایت از آنها، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی در میان نسل جوان و بازنگری در معیارهای انتخاب نخبگان از جمله اهداف شناسایی نخبگان است.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید به اینکه استفاده از نخبگان برای توسعه ضروری است، اظهار داشت: ما باید به فکر فردا باشیم و با آینده‌نگری نیروی کار مورد نیاز خود را تربیت کنیم.

طالبی با بیان اینکه جوانان در بخش نیروی انسانی از منابع قدرتمند نظام سیاسی هستند، تصریح کرد: دنیا متعلق به اراده‌های قوی و مستحکم است و اگر چاشنی این اراده‌ها دیانت و شریعت باشد دنیا را دگرگون می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم نخبگان این مهم باید جزو اولویت‌های کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران گنجانده شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه با توجه به جنگ نرم و تلاش بیگانگان و دشمنان نظام، جوانان باید نسبت به ترفندها و توطئه‏هایی که دشمنان تدارک دیده‏اند، هوشیار باشند و مسئولان در قبال این توطئه‌ها نسبت به معرفی و تکریم جوانان نخبه، مبتکر و صاحبان فکر و ایده اقدام کنند.

طالبی از جوانان به عنوان نیروهای محوری و بالنده در جامعه یاد کرد و افزود: مخاطبان اصلی جنگ نرم از سوی دشمنان نظام، جوانان هستند و باید با هوشیاری کامل خود دشمنان را به زانو در بیاورند.

وی تصریح کرد: در تعریف سند چشم‌انداز 20 ساله از بعد علمی و فناوری مهمترین ابزار تحقق و دستیابی به چشم‌انداز پیش‌بینی شده، جوانان و نخبگان هستند و استفاده صحیح از این نخبگان از وظایف کارگزاران نظام جمهوری اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: تنها مرجع برای معرفی نخبه بودن یک فرد بنیاد ملی نخبگان و دریافت کد نخبگی از این بنیاد است.

طاهر بخشایی افزود: ورود علم و عالمان به ساحت‌های مختلف سبب توسعه و تعالی شده است، هر گاه علمی‌تر و عالمانه‌تر نگاه کردیم به ارزش‌های بالاتر و چشمگیرتری دست پیدا کردیم.

وی تصریح کرد: عالمان ما با ورود به ساحت‌های مختلف و با ارائه فکر و اندیشه جامعه را به سوی توسعه سوق داده‌اند.

بخشایی با بیان اینکه توسعه با حضور عالمان ما میسر می‌شود، اضافه کرد:  شناسایی و معرفی درست نخبگان یکی از وظایف مسئولان است و باید در برنامه‌ریزی‌های آینده استان از فکر، ایده و حضور این افراد بهره برد.

وی با تاکید به اینکه نخبگان موتور محرکه توسعه‌اند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید با در نظر گرفتن شاخص‌های تعریف شده افراد پژوهشگر، نخبه، مبتکر و مخترع خود را به دفتر آموزش و پژوهش استانداری معرفی کنند.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول