اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح آبیاری قطره‏ای محقق شد

صرفه‏‌جویی 50 درصدی در آبیاری فضاهای سبز آبسرد

خبرگزاری فارس: شهردار آبسرد از صرفه‏‌جویی 50 درصدی در آبیاری فضاهای سبز این شهر در سایه اجرای طرح آبیاری تحت فشار خبر داد.

صرفه‏‌جویی 50 درصدی در آبیاری فضاهای سبز آبسرد

عبدالله متولی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در دنیای امروز، آب به عنوان ماده‏ای به واقع حیاتی و حتی عنصری استراتژیک مطرح است.

وی ادامه داد: این شرایط به دلیل کاهش تدریجی سطح سفره‌‏های آب زیرزمینی در پی افزایش دمای زمین و افزایش تبخیر آن به وجود آمده است.

متولی اضافه کرد: البته این معضل تنها مختص ایران یا چند کشور گرم و خشک مستقر در کمربند استوایی زمین نیست بلکه دغدغه آن حتی در کشورهای سرسبز و معمولاً پر آب حوزه یورو نیز حس می‏شود.

شهردار آبسرد افزود: از این رو، باید در سایه ارتقای سطح فرهنگ مصرف آب و رجوع به درس‏های برگرفته از مکتب اسلام مبنی بر صرفه‏‌جویی در نعمت‏های الهی، استفاده بهینه و صحیح از این ماده را بیاموزیم.

وی ادامه داد: یکی از راه‏های پیش‏روی انسان برای مصرف بهینه آب سود جستن از فناوری آبیاری تحت فشار یا در اصطلاح کشاورزی، قطره‏ای است.

متولی اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان حوزه کشت و زرع با این روش تا 50 درصد در میزان مصرف آب صرفه‌‏جویی می‏شود.

شهردار آبسرد افزود: واحد فضای سبز شهرداری آبسرد نیز با درکی عمیق از اهمیت و لزوم صرفه‏‌جویی در مصرف آب، استفاده از سامانه‏‌های آبیاری قطره‏ای را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: این واحد برای اجرای طرح‏های آبیاری قطره‏ای به منظور آبیاری فضاهای سبز شهر آبسرد، اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال را اختصاص داد.

متولی اضافه کرد: در عوض صرف چنین هزینه‏ای ضمن صرفه‏‌جویی 50 درصدی در مصرف آب، مزایای دیگری نظیر کاهش نیروی انسانی در جریان آبیاری و همچنین در هزینه استهلاک و سوخت تانکرهای حامل آب نیز صرفه‏‌جویی صورت گرفت.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول