اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه:

ائمه جماعات عمل به بیانات رهبری را لازمه کار خود بدانند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با ویژگی‌های یک پیش نماز گفت: ائمه جماعات عمل به بیانات رهبری را لازمه کار خود بدانند.

ائمه جماعات عمل به بیانات رهبری را لازمه کار خود بدانند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ آیت‌الله رضا استادی پیش از ظهر امروز در بیست و هفتمین همایش ائمه جمعه و جماعات استان قم در ارتباط با اهمیت اخلاص در کارها گفت: زمانی که انسان برای یک کاری وقت می‌گذارد و از توان و نیروی خود برای آن کار صرف می‌کند بهتر است نیتش را به گونه‌ای قرار دهد که علاوه بر امور دنیوی‌ امور معنوی نیز برای وی لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه روزی انسان در هر صورت برای وی فراهم خواهد شد‌ تصریح کرد: اگر کسی با انگیزه دنیوی کاری را انجام دهد دنیایش تأمین خواهد شد،‌ همچنین دنیای کسی که با انگیزه معنوی هم کاری را انجام دهد تأمین می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: در این زمینه باید به این موضوع دقت کنیم که هیچ کسی به دلیل اینکه اهل معنویت بوده،‌ گرسنه نمانده و هیچ فردی هم که کارهایش را با انگیزه دنیوی انجام می‌دهد ‌بیش از روزیش دریافت نخواهد کرد.

وی بیان کرد: در روایات چنین آمده است که اگر کسی نیت و مقصودش برای غیر خدا باشد کار او ضایع خواهد شد،‌ زمانی هم که کار انسان ضایع شود‌ در حقیقت خود انسان ضایع شده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ضمن بیان اهمیت وجود نیت الهی در کارها گفت: زمانی که نیت کاری برای خدا و به قصد قربت به خدا باشد موجب پدید آمدن نوعی آرامش و دوری اضطراب می‌شود.

آیت‌الله استادی ادامه داد: بالاترین بی‌نیازی این است که انسان خود و ذات خود را بی‌نیاز گرداند و‌ برای رسیدن به این رتبه ابتدا انسان باید عملش را برای خدا خالص گرداند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت نقش پیش نماز می‌فرمایند «من به این سنت پیش نماز خیلی معتقدم، پیش نمازی یعنی آدم مسجد را واقعاً محل کار خودش بداند؛ پیش از وقت حتی پیش از دیگران به آنجا برود؛ اوضاع مسجد را ببیند؛ اگر اشکالاتی در وضع ظاهری مسجد هست برطرف کند؛ سجاده‌اش را پهن کند؛ منتظر مردم بماند که بیایند؛ با یک یک افرادی که می‌آیند تا آنجایی که می‌تواند تماس بگیرد؛ به آنها محبت کند، از آنها احوال‌پرسی کند اگر مشکلی دارند، در آن حدی که برایش میسور است برطرف کند؛ در آنجا بنشیند، مردم به او مراجعه بکنند درد دل بکنند، خودش را بر مردم عرضه کند، در معرض مراجعات مردم قرار بدهد نماز را که تمام کرد، برای مردم مسئله و تفسیری بگوید».

وی افزود: ما باید مقدمه اقبال جوانان به مساجد را فراهم کنیم ‌اگر مسجد محلی باشد برای حضور فعال مردم اما امام جماعت آنجا بی‌حال باشد،‌ قطعاً تأثیر خوبی نخواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: وقتی بنا شد که ما از یک فرصت استفاده کنیم‌ باید به بهترین نحو ممکن از آن بهره ببریم.

امام جمعه قم اضافه کرد: اگر یک کاری خوب است ما باید سعی کنیم مقدمات آن را فراهم کنیم، ‌در ارتباط با مساجد هم به همین گونه است،‌ اگر امام جماعت بودن تأثیر دارد و خوب است باید این فرمایشات مقام معظم رهبری را به عنوان مقدمات آن عملی کنیم.

استادی در ادامه با اشاره به قرارگیری در آستانه محرم الحرام گفت: اگر شما در مساجد،‌ حسینیه‌ها و محل‌های مختلف اقدام به دعوت از منبری می‌کنید‌ تا حدی که در توانتان هست سعی کنید شخصی را انتخاب کنید که خوراک فکری مناسبی در اختیار مردم قرار دهد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول