اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر کرج:

مردم از پیشرفت پروژه متروی کرج راضی نیستند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: باید واقعیت را قبول کرد و پذیرفت که مردم ساکن مرکز استان البرز از نحوه اجرای پروژه مهم قطار شهری کرج راضی نیستند.

مردم از پیشرفت پروژه متروی کرج راضی نیستند

محمود دادگو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: کلانشهر کرج به دلایل مختلف به ویژه جغرافیای این شهرستان و نزدیکی به پایتخت از شرایط و ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این شرایط موجب شده است که کلانشهر کرج در کنار مشکلات و کاستی‌هایی که دیگر مناطق کشور از آن رنج می‌برند، مسائل و نواقص خاصی داشته که به طور طبیعی دیگر مردم مراکز استان‌ها با آن روبه‌رو نیستند.

* کرج بیشترین آمار پذیرش مهاجر را دارد

رئیس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: یکی از مسائلی که همواره مدیریت شهری کرج از آن رنج می‌برد، مهاجرت به این شهرستان است که خود دلایل متعددی دارد.

دادگو افزود: طی سال‌های اخیر به دلیل تمرکز امکانات در پایتخت شاهد مهاجرت بی‌رویه به تهران بودیم که متاسفانه سریز مهاجرت به پایتخت در کرج اسکان یافته‌اند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل مشکلات و نیازهایی که پایتخت با آن روبه‌رو است را مردم کرج نیز متحمل می‌شوند که یکی از این موارد ترافیک سنگین در خیابان‌ها، معابر و میدان‌های اصلی شهر است.

* مشکلات ترافیکی کرج در کمتر شهری دیده می‌شود

نماینده مردم مرکز استان البرز در شورای اسلامی شهر و روستا افزود: معضل ترافیک در شهرها و کلانشهر مهم و بزرگ کشور وجود دارد که اوج این مشکل در تهران و مشهد دیده می‌شود.

دادگو متذکر شد: طی سال‌های گذشته با افزایش جمعیت و رشد مهاجرت به کرج، این شهرستان با پدیده منفی ترافیک روبه‌رو شده و مشکلی که ما در این زمینه داریم در کمتر شهری دیده می‌شود.

وی گفت: اگر چه طراحی برای رفع یا حداقل کاهش معضل ترافیک یکی از بخش‌های جدا نشدنی مدیریت شهری است، اما باید پذیرفت که تنها چند شهرستان کشور را می‌توان نام برد که مانند تهران و کرج با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند.

* جمعیت کرج بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر است

خبرنگار فارس در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به آمارهای ضد و نقیض درباره جمعیت شهرستان کرج از دادگو پرسید که رقم دقیق جمعیت مرکز استان چه میزان است که وی در پاسخ اظهار داشت: با توجه به مهاجرت منفی از مناطق مختلف کشور به سمت پایتخت و سرریز این مهاجرت به سمت کرج، تعیین رقم دقیق جمعیت مرکز استان البرز کار آسانی نیست.

دادگو افزود: با این حال بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، جمعیت کرج بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر برآورد شده است که کرج را در میان 3 کلانشهر پر جمعیت کشور قرار می‌دهد.

به گفته وی، شهرستانی که دارای چنین جمعیتی است به طور طبیعی با معضلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند که یکی از آنها ترافیک است و طی سال‌های اخیر معضل ترافیک مردم کرج را رنج داده است.

* ضرورت کارشناسی بیشتر در زمان اصلاح هندسی معابر اصلی کرج

دادگو در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در این شهرستان مبنی بر اینکه طی سال‌های اخیر شاهد اجرای طرح‌های مختلفی برای روان‌سازی عبور و مرور خودروها در خیابان‌ها و معابر اصلی کرج بوده‌ایم، آیا این پروژه‌ها پاسخگوی نیازها و مشکلات بوده است؟ گفت: همانطور که مردم نیز در سطح شهر به خوبی مشاهده می‌کنند، طی سال‌های اخیر طرح‌ها و پروژه‌های خوبی در شهرستان کرج اجرایی شده است.

وی افزود: احداث تقاطع‌های متعدد غیر همسطح و اصلاح هندسی معابر و میادین اصلی شهر از جمله این طرح‌ها است، اما با توجه به حجم بالای مشکلات ترافیکی، این طرح‌ها معضل ترافیک کرج را به طور کامل برطرف نکرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: بنابراین باید طرح‌هایی که در این حوزه از سوی مدیریت شهری تدوین و اجرایی می‌شود، توسط کارشناسان و متخصصان مدیریت شهری با دقت مورد تجزیه و بررسی قرار گرفته و طرح‌هایی در سطح شهر اجرایی شود که کارآیی آن قطعی باشد.

* نهایی شدن متروی کرج تنها راه برون‌رفت از مشکلات فعلی

دادگو در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای پروژه بزرگ قطار شهری کرج اشاره کرد و گفت: بر اساس نظر کارشناسان، راه حل نهایی برای برون‌رفت از مشکلات فعلی مرکز استان البرز در حوزه ترافیکی، نهایی شدن متروی کرج است.

وی افزود: متاسفانه اجرای این طرح به دلایل مختلف از جمله کمبود بودجه و اعتبارات مالی از سرعت لازم برخوردار نیست.

به گفته دادگو، باید واقعیت را قبول کرد و پذیرفت که مردم ساکن مرکز استان البرز از نحوه اجرای پروژه مهم قطار شهری کرج راضی نیستند.

رئیس شورای شهر کرج در پاسخ به این پرسش که اجرای طرح فوق در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ گفت: در ابتدا قرار بود که متروی کرج بر اساس یک طرح مشخص به طول 27 کیلومتر احداث شده و به بهره‌برداری برسد که متاسفانه به دلیل کمبود بودجه تنها احداث 14 کیلومتر از این طرح عملیاتی شد.

دادگو افزود: اجرای این بخش از طرح نیز تاکنون با مشکلات و موانع بسیاری روبه‌رو شده و حتی در مواقعی متوقف شده است که با تلاش مدیران شهر و رایزنی‌های متعدد، کار ادامه پیدا کرد.

وی تاکید کرد: اهمیت پروژه قطار شهری کرج بر هیچ کس پوشیده نیست و اگر می‌خواهیم هر چه سریعتر این طرح بزرگ به بهره‌برداری برسد، باید اعتبارات مالی لازم را در اختیار متولیان امر قرار داد.

* اعتبارات مالی استان البرز به تنهایی جوابگوی نیاز متروی کرج نیست

دادگو متذکر شد: با توجه به واقعیت‌های موجود، اعتبارات مالی موجود در البرز و مرکز این استان به هیچ عنوان برای تکمیل پروژه قطار شهری کرج کافی نیست و باید از منابع ملی نیز در این زمینه استفاده کرد، بنابراین ما نیازمند تخصیص بودجه ملی برای تکمیل متروی کرج هستیم.

وی افزود: باید میزان پیشرفت فیزیکی متروی کرج مورد بررسی قرار گرفته و بودجه‌ای که برای اتمام این طرح نیاز است به دقت برآورد شود.

دادگو در پایان تاکید کرد: با توجه به میزان پیشرفت فیزیکی متروی کرج، چند سال دیگر برای تکمیل نهایی این طرح زمان نیاز است، اما اگر بودجه و اعتبارات مالی لازم برای این پروژه مهم تخصیص پیدا نکند، ما در سال‌های آینده با معضل حل‌نشدنی ترافیک در مرکز استان البرز روبه‌رو خواهیم بود.

انتهای پیام/ل10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول