اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور:

شناخت‌نامه مازندران سندی ماندگار برای درک تاریخی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور با بیان اینکه گردآوری مجموعه کتاب‌های شناخت‌نامه مازندران در عرصه‌های گوناگون گفت: این مجموعه سندی ماندگار برای درک تاریخی این میراث است.‌

شناخت‌نامه مازندران سندی ماندگار برای درک تاریخی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجید مصلحی صبح امروز در آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های شناخت‌نامه مازندران در سالن اجتماعات حوزه هنری مازندران، اظهار داشت: ‌میراث فرهنگی مناطق مختلف ایران ثروت ملی جامعه ایرانی و منبع بسیار قوی برای پژوهش و تحقیق است.

وی با اشاره بر ضرورت شناخت پیشینه و تمدن مازندران، تصریح کرد:‌ به علت عدم برخورد جدی در معرض آسیب و فراموشی قرار دارد.

مصلحی یادآور شد: ‌تلاش برای معرفی همگانی چهره‌های فرهنگی مازندران به عنوان پشتوانه توانمند برای توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی منطقه در کنار شناخت تلاش پیشینیان از جمله نکاتی است که کمتر به صورت علمی و جامع، مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه گردآوری این میراث در عرصه‌های گوناگون ضمن اینکه تلاش برای حفظ آن را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: بلکه مشکلات بر سر راه پژوهش را هم برطرف کرده و سندی ماندگار برای درک تاریخی این میراث است.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور ادامه داد: مازندران بی هیچ گمان، یکی از کهن‌سال‌ترین خاستگاه‌های ایران زمین است.

وی در همین راستا افزود: همان دیاری که علویان را از تیغ خلفای اموی و عباسی، پاس‌داشت و بیگانگان هرگز نتوانستند به این سرزمین دست یابند.

مصلحی با بیان اینکه اما امروز از مازندران بزرگ، چه باقی مانده است، اظهار داشت:‌ جز نشانه‌هایی در کتاب تاریخ، یادها، نواها و لالایی زنان این سرزمین، چیزی باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه برای شناخت آنچه که از این میراث بزرگ باقی مانده باید گام‌های بزرگ برداشت و دستاورد اندیشمندان را گرد آورد، گفت: شناخت و بازکاوی زوایای آشکار و پنهان این فرهنگ، از سال‌های پیش به اساسی‌ترین دغدغه حوزه هنری تبدیل شده و امروز شناخت‌نامه مازندران، گامی کوچک در این راه بزرگ است.

این مسئول اضافه کرد: نتیجه این پژوهش‌ها باید در رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از سوی برنامه‌ریزان به کار آید.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول