اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران:

آیت‌الله جوادی آملی زبان ناطق حوزه علوم الهی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت: امروز در حوزه علوم الهی و باورهای بنیادین و بزرگ جهموری اسلامی، زبانی ناطق‌تر از آیت‌الله جوادی آملی نمی‌بینم و توسعه می‌کنم پیام‌هایی که ایشان می‌دهند مورد مطالعه قرار گیرد.

آیت‌الله جوادی آملی زبان ناطق حوزه علوم الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمود دیانی صبح امروز در آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های شناخت‌نامه مازندران در سالن اجتماعات حوزه هنری مازندران، اظهار داشت: تمدن و فرهنگ بایددارای مبانی مستحکم باشد.

وی ادامه داد: هیچ تمدنی پاینده نمی‌شود مگر آنکه مبانی آن مورد کاوش و چالش‌های عقلانی قرار گیرد.

این استاد  دانشگاه خاطرنشان کرد: ادعای من این است که مازندران و یا شمال کشور، سهم بسیار وافری در علوم تعقلی دارد.

وی با بیان اینکه امروز عالی‌ترین سخنگویان علوم تعقلی تفکر شیعی، از مازندران است که این مسئله سبب افتخار است، افزود: اگر سایر علوم را هم بیفزاییم، سهم مازندران بسیار بیشتر از اینها است.

دیانی با اشاره به اینکه دانش، جهاد و کارو کوشش اقتصادی، عوامل بسیار مهمی هستند که جامعه اسلامی را به درگاه الهی می‌رساند، اذعان داشت: علوم دانش‌ساز، دانش‌های تعقلی هستند چرا که فلسفه و کلام، متودولوژی سایر علوم را در دست دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران ادامه داد: مازندرانی‌ها در طول تاریخ اسلام، سهم عظیمی در برآوردن آموزه‌ها و نتایج علوم عقلانی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه علوم الهی و باورهای بنیادین و بزرگ جهموری اسلامی، زبانی ناطق‌تر از آیت‌الله جوادی آملی نمی‌بینم، تصریح کرد:‌ توسعه می‌کنم پیام‌هایی که ایشان می‌دهند مورد مطالعه قرار گیرد.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول