اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ساری:

فضای پژوهشی کشور به نفع مازندران نیست / تاریخ مازندران از نو نوشته شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: در فضای پژوهشی کشور نگاه‌ها اینگونه است که اگر بخواهیم راجع به مازندران حرف بزنیم، ما را بایکوت می‌کنند.

فضای پژوهشی کشور به نفع مازندران نیست / تاریخ مازندران از نو نوشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام  مصطفی معلمی صبح امروز در آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های شناخت‌نامه مازندران در سالن اجتماعات حوزه هنری مازندران، اظهار داشت: برای انجام کار در حوزه مازندران نباید منتظر دیگران باشیم، بلکه باید خودمان اقدام کنیم.

وی افزود: در طول تاریخ بعد از اسلام بر مازندرانی‌ها جفا رفته و ارتباط و دوستی با اهل بیت پیامبر، برای مازندرانی‌ها هزینه‌هایی به بار آورده و مازندرانی‌ها با دل و جان این هزینه‌ها را پرداخته‌اند.

معلمی با بیان اینکه مردم این خطه کارهای بسیاری انجام دادند، تصریح کرد:‌ اما برای آنها مهم نبود که کارهای انجام شده به نام خودشان تمام شود.

وی افزود: یکی از کارهایی که در همین زمینه اتفاق افتاده، این است که دکتر مدنی، اثر برجسته فردوس الحکمه را برای نخستین بار ترجمه و منتشر کرد اما پس از وی برخی نسخه پژوهان معروف کشور مجددا این کار را انجام داده و در بوق و کرنا کردند که این کار برای نخستین بار انجام شده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در این زمینه اواین مقصر، ما مازندرانی‌ها هستیم، گفت: چرا نباید یک خیابان و یا یک میدان به نام علمای مازندرانی باشد و چرا تندیسی از این بزرگان در سطح شهرها نداریم.

وی با بیان اینکه در همین مازندران، پادشاه مسلمان دوازده امامی داشتیم، تصریح کرد: ‌در رابطه با سربداران فیلم ساختند اما درباره افرادی که هیچ شک و تردیدی در تدین آنها وجود ندارد، به سادگی گذشتند.

معلمی افزود:‌ در فضای پژوهشی کشور نگاه‌ها اینگونه است که اگر بخواهیم راجع به مازندران حرف بزنیم، ما را بایکوت می‌کنند.

وی ادامه داد: اینک که فضا اینگونه است، می‌طلبد کار را خودمان به دوش بکشیم و از هیچ کس توقع نداشته باشیم که دیگرانی کار انجام دهند و معلوم نیست آنچه واقعیت و شایسته علمای مازندران بوده نشان داده شود.

این استاد دانشگاه متذکر شد:‌ شواهد زیادی وجود دارد که به فرهنگ مازندرانی کم لطفی می‌شود و اگر بخواهیم مطلب علمی بیان کنیم، به ما می‌گویند دست از این فرضیه‌ها بردارید.

معلمی با بیان اینکه تاریخ مازندران مانند یک جورچین باید از نو نوشته شود، اذعان داشت: تاریخ مازندران را باید مانند یک جورچین در کنار همدیگر قرار دهیم.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول