اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق جهاد دانشگاهی سمنان خبر داد

ابلاغ احداث 3 پژوهشکده تخصصی در استان سمنان

خبرگزاری فارس: رئیس سابق جهاد دانشگاهی استان سمنان اعلام کرد: ایجاد سه پژوهشکده تخصصی در استان سمنان از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ شده است.

ابلاغ احداث 3 پژوهشکده تخصصی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، واحد عبداللهیان در آیین تودیع خود که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان و شماری از مسئولان در سالن اجتماعات بانک کشاورزی استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: در چند سال گذشته در جهاد دانشگاهی استان سمنان سعی شد تا مزیت‏های استان سمنان بر اساس سند توسعه استان شناسایی و در کنار آن، سند توسعه جهاد دانشگاهی نیز اجرایی شود.

وی تصریح کرد: برنامه‏های جهاد دانشگاهی بر این محور متمرکز شد که بتوان طرح‏هایی را اجرایی ساخت که توسعه استان و در پی آن، کشور را به همراه داشته باشد.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی استان سمنان از اخذ سه مصوبه مهم ایجاد پژوهشکده کویر، پژوهشکده علوم سلولی ـ مولکولی و درمان نازایی و همچنین پژوهشکده گیاهان دارویی در این استان خبر داد که راه‏اندازی آنها به استان سمنان ابلاغ شده است.

عبداللهیان اضافه کرد: بیشتر انرژی جهاد دانشگاهی در این مدت بر روی اجرای برنامه‏های شاخص در استان سمنان گذاشته شد و از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری به طور رسمی ماموریت یافتیم تا اجرای این سه پژوهشکده را در استان سمنان دنبال کنیم.

وی از پیگیری برای فراهم کردن زمینه‏های راه‏اندازی گروه‏های پژوهشی در جهاد دانشگاهی استان سمنان خبر داد و گفت: تقویت مراکز خدمات تخصصی زمین‏شناسی و معدن، الکترونیک و رایانه، عمران و معماری نیز در این استان انجام شد.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی استان سمنان از ایجاد گروه بهره‏وری و توسعه کارآفرینی در جهاد دانشگاهی این استان خبر داد و گفت: مرکز خدمات تخصصی عمران و معماری در جنب دانشگاه سمنان و در زمینی به مساحت یک‌هزار و 450 مترمربع در دست احداث بوده و هم‏اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عبداللهیان اضافه کرد: به منظور ایجاد پژوهشکده علوم سلولی ـ مولکولی و درمان نازایی در مهدیشهر 5 میلیارد ریال از محل کمک‏های خیّران در شورای شهر مهدیشهر تصویب شده است که اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح، همچنین 23 هزار و 450 مترمربع زمین در مهدیشهر اختصاص یافت.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی استان سمنان همچنین از اختصاص 5 میلیارد ریال از محل کمک‏های وزارت نفت و ایجاد پژوهشکده‏های مصوب جهاد دانشگاهی استان خبر داد.

عبداللهیان با اشاره به اینکه برای ایجاد پژوهشگاه مطالعات کویر 50 هکتار زمین اختصاص یافته است، گفت: شش هکتار زمین نیز برای ایجاد پژوهشگاه گیاهان دارویی استان سمنان اختصاص یافت.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول