اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

راستی‌آزمایی 4456 کشاورز گلستانی برای بهره‎مندی از تسهیلات‌

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در سال‎ جاری 4 هزار و 456 گلستانی برای بهره‌مندی از تسهیلات کشاورزی راستی‎آزمایی شدند.

راستی‌آزمایی 4456 کشاورز گلستانی برای بهره‎مندی از تسهیلات‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیدنصیر سیدمحمدی صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: اراضی شناسایی شده 28 هزار و 333 هکتار است که 6 هزار و 30 هکتار آن واگذار شده است.

وی در خصوص مصوبات شهرستانی بخش توسعه کشاورزی خاطر نشان کرد: میزان 182 میلیارد تومان مبنا قرار داده شد که 137 میلیارد طرح، مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان داشت: تعداد 2 هزار و 110 پرونده از مصوبات استان بوده با 6 هزار و 327 فرصت شغلی که با مجموع شهرستان‎ها 381 میلیارد تومان است.

300 درصد مصوبات شهرستانی به تصویب رسیده است

سیدمحمدی با بیان اینکه 300 درصد مصوبات شهرستانی به تصویب رسیده است متذکر شد: تعداد یک‌هزار و 998 پرونده با 2 هزار و 508 اشتغال و اعتباری بالغ بر 94 میلیارد و 300 میلیون تومان است که متاسفانه سرانه آن از شهرستان کمتر است.

وی در خصوص ویژگی‎های اعتبارات طرح توسعه کشاورزی گلستان در سال 1390 ابراز داشت: از ابتدای سال‎ جاری کار را آغاز کردیم و اعتباراتی برای پروژه‎های خرد در راستای عدالت‎محوری تعیین شد که باید سطح زیادی از اقشار جامعه زیرپوشش قرار داده می‎شدند و اعلام شده که در جذب این اعتبارات تا سال 1393 فرصت باقی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اضافه کرد: عمدتا تعاونی‎ها و تشکل‎ها از تسهیلات مذکور استفاده کردند و این اعتبارات برای پروژه‎های زمین‎محور است که بنا به دستور رئیس‎جمهور باید 2 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سطح کشور اضافه شود.

سیدمحمدی افزود: در همین راستا آمایش آب و آمایش سرزمینی در دستور کار استان قرار گرفت و تلفیق این دو به دلیل اینکه پیشرفت در توسعه کشاورزی انجام نشد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه قرارداد آمایش در چهار محور بسته شد افزود: مناطق بالادست، مطالعات آبخیزداری رودخانه‎ها، پساب‎ها و آب‎های شور از محورهای این قرارداد بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در خصوص اعتبارات سال 1391 در طرح توسعه کشاورزی اظهار داشت: مقرر شده از صندوق ملی 10 درصد برداشت شود که واریزی به صندوق در سال 1391 بوده و این میزان به یک‌هزار میلیارد تومان در کل کشور بیشتر شد.

سیدمحمدی بیان داشت: کل اعتبار از محل صندوق 6 هزار میلیارد تومان است که از ویژگی‎های آن اینکه آورده بانک ندارد و فقط صندوق اعتبارش را به بانک می‎دهد و نرخ سود در سرمایه‎ای 12 درصد و در جاری 14 درصد است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول