اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز گلستان خبر داد

نشت‌یابی 234 هزار انشعاب گاز در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان گلستان از نشت‌یابی بیش از 6 هزار و 100 کیلومتر شبکه و 234 هزار انشعاب گاز در سطح استان خبر داد.

نشت‌یابی 234 هزار انشعاب گاز در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان، صالح روشنی اظهار داشت: تیم نشت‌یاب شرکت در یک دوره 16 ماهه تا پایان شهریور ماه سال جاری توانست 23 شهر و 623 روستای استان را در سطح استان نشت‌یابی کند. 

وی خاطر نشان کرد: پس از کنترل و پایش تاسیسات گازرسانی، موارد مشاهده شده از سوی تیم نشت‌یاب سریعا به ادارات گازرسانی گزارش شده و واحدهای مربوط در اسرع وقت نسبت به مرتفع شدن آن اقدام می‌کنند.

روشنی اضافه کرد: خوشبختانه با عنایت به پایش و کنترل به موقع تأسیسات شبکه و انشعاب گاز تاکنون حوادث ناشی از نشت گاز که منجر به بروز خسارات جانی و مالی شده باشد در استان مشاهده نشده است.

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان گلستان با اشاره به اینکه یکی از وظایف بسیار مهم و حساس واحد بازرسی فنی گاز گلستان انجام نشت‌یابی در سطح استان است گفت: نگهداری و مراقبت از تأسیسات گاز به ویژه تأسیسات مدفون شده اهمیت بسزایی دارد به نحوی که کوتاهی و غفلت از آن می‌تواند صدمات و خسارات فراوان و جبران‌ناپذیر به همراه داشته باشد.

 

روشنی افزود: در این رابطه واحد بازرسی شرکت با تنظیم برنامه مدون مطابق با استانداردهای شرکت ملی گاز ایران، کنترل منظم و دوره‌ای از تأسیسات مذکور را به لحاظ بررسی موارد نشتی و احتمالا ناایمن گاز با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های نشت‌یاب توسط تیم نشت‌یابی مورد پایش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان استاندارد نشت‌یابی از تأسیسات گاز حداکثر 24 ماه تعریف شده است گفت: به دلیل اهمیت موضوع نشت‌یابی که مزایایی از جمله جلوگیری از هدررفت ثروت ملی، کاهش خطرات زیست‌محیطی و مهمتر از همه جلوگیری از بروز حوادث ناگوار را به همراه دارد تلاش کردیم مدت زمان دوره نشت‌یابی از تأسیسات گاز را از 18 ماه به 16 ماه کاهش دهیم.

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان گلستان با تاکید بر جدی گرفتن نشت گاز به مشترکان توصیه کرد که به منظور اطمینان از عدم وجود نشت گاز مشترکان گاز خانگی باید سیستم‌های لوله‌کشی گاز داخلی منازل خود را حداقل شش ماه یکبار با کف صابون نشت‌یابی کنند.

روشنی افزود: ضمن اینکه مشترکان واحدهای صنعتی و تجاری نیز شیر ورودی و سایر شیرهای مصرف را بسته و فشار محبوس شده شبکه داخلی را به دقت اندازه‌گیری کرده و به مدت چند ساعت مورد پایش قرار دهند تا در صورت وجود افت فشار با هماهنگی شرکت‌های مجری ذیصلاح برای بررسی و رفع نشت گاز اقدام کنند.

وی از همه مشترکان استان خواست در صورت مشاهده هرگونه نشتی از شبکه و انشعابات گاز بدون فوت وقت طی تماس با تلفن 194 مراتب را به پست امداد گاز منطقه گزارش دهند.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول