اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز مازندران خبر داد

فشار گاز از 15 آذر افت می‌کند/ انتخاب پیمانکار جدید انتقال گاز از سمنان به مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: بحران افت فشار گاز از 15 آذر به بعد است که ما در بخش خانگی مدیریت می‌کنیم که قطعی گاز ایجاد نشود.

فشار گاز از 15 آذر افت می‌کند/ انتخاب پیمانکار جدید انتقال گاز از سمنان به مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محسن عرب مقصودی عصر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در نشستی خبری با بیان اینکه برای آمادگی از افت احتمالی فشار گاز در فصل سرما مانور پدافند غیر عامل صبح امروز با حضور مسئولان کشوری از شرکت ملی گاز در شهرستان بابل انجام شد، اظهار داشت: شرکت گاز استان‌های گلستان و گیلان در این مانور با مازندران مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: تلاش داریم از میزان گازی که در مازندران ذخیره‌سازی می‌شود 900 هزار مشترک خانگی ما در مازندران دچار افت فشار گاز نشوند.

عرب مقصودی با اشاره به اینکه در فصل زمستان مشترکان غیرخانگی ما باید از سوخت دوم استفاده کنند، تصریح کرد: مشترکان صنعتی و تجاری ما متعهد شدند تا هشت ماه در سال از گاز برای سوخت واحدهای تولیدی استفاده کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه مانور شرکت گاز در همه شهرستان‌ها باید انجام شود، افزود: هدف ما از اجرای مانور ایجاد آمادگی لازم نیروهای فنی در حالت بحرانی است.

وی برپایی همایش پیمانکاران شرکت گاز در استان مازندران را در نوع خود بی‌نظیر دانست و گفت:  با توجه به اجرای دقیق اصل 44 و واگذاری وظایف دولتی به بخش خصوصی فرهنگ‌سازی در حوزه استفاده از مصرف گاز و موارد فنی آن باید عمومی شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به تقویت خطوط گاز از شرق و غرب مازندران در حالت بحرانی شهرهای مرکزی مازندران با مشکل مواجه می‌شوند که ما درصدد رفع مشکلات در این شهرها هستیم.

وی از انتقال خط سوم گازی از عسلویه به رشت خبر داد و گفت: برای تقویت خطوط گازرسانی در گیلان و بخشی از مازندران، خط یک هزار و270 کیلومتری 56 اینچی با ظرفیت 110 میلیون متر مکعب بهره‌برداری در روز از عسلویه به رشت انتقال یافت که گاز مورد نیاز بخش غرب مازندران را تامین می‌کند.

عرب مقصودی افزود: هفته پیش این خط وصل شد و مقرر شد امشب تزریق گاز صورت گیرد.

وی  یادآور شد: روزانه رشت 16 میلیون متر مکعب مصرف گاز دارد. این میزان انتقال گاز ظرفیت جبرانی خوبی برای مازندران است.

این مسئول در ادامه خبر خود به خط انتقال گاز از میامی به گلوگاه اشاره کرد و گفت: ظرفیت 40 میلیون مترمکعبی در شرق مازندران می‌تواند بخش مهمی از افت فشار گاز در مازندران را تامین کند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از احیای پروژه مسکوت مانده انتقال گاز از سمنان به مازندران خبر داد و اظهارداشت: 60 کیلومتر مسیر سمنان به مازندران از جاده کیاسر لوله‌گذاری شد و به دلیل برخی ملاحظات منابع طبیعی و محیط زیست این طرح متوقف شد.

وی ادامه داد: این طرح با اعتبار بیش از 600 میلیارد تومانی با انتخاب پیمانکار جدید در بخش دیگری از مسیر کارش را شروع کرد.

عرب مقصودی خاطرنشان کرد: اولویت فعالیت ما در تامین گاز مصرفی مشترکان خانگی ما هستند، بحران افت فشار گاز از 15 آذر به بعد است که ما در بخش خانگی مدیریت می‌کنیم که قطعی گاز ایجاد نشود.

برخورداری روستاهای مازندران از گاز به 78 درصد می‌رسد

محسن عرب مقصودی با اعلام آخرین وضعیت گازرسانی در مازندران اظهار داشت: از 57 شهر مازندران 45 شهر این استان دارای سوخت گاز شدند.

وی با اشاره به اینکه چهل و پنجمین شهر مازندران مرزی کلای بابل بود که در روز عید غدیر از گاز بهره‌مند شد، تصریح کرد: سه روستای اطراف مرزی کلا نیز از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

گازرسانی به 7 شهر مازندران

این مسئول از گازرسانی به هفت شهر مازندران اشاره کرد و گفت: در این هفت شهر پیمانکار شرکت گاز در حال فعالیت است و باید 280 کیلومتر لوله‌گذاری صورت گیرد تا 5 هزار و 500 علمک نصب شود که 5 هزار و 855 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 97 درصد خانوار شهری مازندران از نعمت گاز بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: با بهره‌مند شدن هفت شهر مازندران 99درصد خانوار شهری مازندران دارای سوخت گازی می‌شوند.

1336 روستای مازندران از نعمت گاز بهره‌مند شدند

عرب مقصودی افزود: اعتباری بیش از 220 میلیارد ریال در هفت ماه نخست سال جاری برای گازرسانی هفت شهر مازندران هزینه شد که برای تکمیل طرح نیازمند اعتبار 93 میلیارد ریالی هستیم.

وی ادامه داد: پنج شهر مازندران به لحاظ کوهستانی بودن به تناسب اعتبار گازرسانی می‌شوند که هم‌اکنون در حال انجام مطالعات فنی است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران به گازرسانی در محورهای روستایی اشاره کرد و گفت: از 3 هزار و 80 روستای مازندران بر اساس مطالعه امکان گاز رسانی برای یک‌هزار و 836 روستای مازندران فراهم شد.

وی اظهار داشت: تاکنون یک‌هزار و 336 روستای مازندران از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

70 درصد روستاهای مازندران از گاز بهره‌مند هستند

این مسئول با اشاره به اینکه اگر 500 روستای جلگه‌ای مازندران گازدار شوند بقیه روستاها کوهستانی هستند، بیان کرد: به لحاظ هزینه‌بر بودن گازرسانی در مناطق کوهستانی هم‌اکنون در 383 روستا پیمانکار شرکت گاز برای گازرسانی فعالیت می‌کند.

وی گازرسانی به 383 روستا را در 220 کیلومتر حجم لوله‌گذاری دانست و گفت: با نصب 48 هزار علمک گاز در روستاها 49 هزار خانوار روستایی دیگر نیز گازدار می‌شوند.

عرب مقصودی ادامه داد: اعتبار گازرسانی به روستاهای در دست اقدام بیش از 974 میلیارد ریال است که در هفت ماه نخست سال جاری 50 درصد کار انجام شد و برای تکمیل نیازمند 370 میلیارد ریال دیگر هستیم.

وی با بیان اینکه با گازدار شدن 383 روستای مازندران ظریب برخورداری این استان از نعمت گاز به 78 درصد می‌رسد، اظهار داشت: هم‌اکنون 70 درصد روستاهای مازندران از نعمت گاز بهره‌مند هستند که این ضریب در سطح کشوری 45 درصد و این استان جایگاه خوب گازرسانی را به خود اختصاص داد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اعلام اینکه به دلیل مشکلات اعتباری نمی‌توانیم پروژه‌ای جدید تعریف کنیم، بیان کرد: 91 جایگاه سی‌ان‌جی مازندران گازدار شدند.

وی اذعان کرد: 582 کارخانه و صنعت مازندران در زیر مجموعه بهره‌مندی از گاز طبیعی قرار دارند.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول