اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی:

روزانه 19 میلیون مترمکعب گاز در آذربایجان‌شرقی مصرف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: متوسط مصرف روزانه گاز در استان 19 میلیون مترمکعب است.

روزانه 19 میلیون مترمکعب گاز در آذربایجان‌شرقی مصرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ولی‌الله دینی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به اهمیت و نقش گاز در مصارف سوخت استان اشاره کرد و افزود: گاز طبیعی به دلیل دسترسی آسان، آلایندگی کم و مزیت ایجاد ارزش افزوده در بخش‌های صنعتی بیشترین سهم در سبد انرژی استان را دارد؛ به طوری که روزانه حداقل 19 میلیون مترمکعب گاز طبیعی توسط مشترکان گاز استان مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت گاز استان با زیرپوشش قرار دادن بیش از یک میلیون و 110 مشترک از مهم‌ترین سازمان‌های خدمات‌رسان در استان و جزو چهار شرکت اصلی از لحاظ تعداد مشترکان گاز در سطح کشور است.

دینی با تشریح نحوه محاسبه گازبها و میزان مصارف گاز طبیعی اظهار داشت: همه شهرهای استان جزو اقلیم آب و هوایی سرد قرار گرفته و مصارف گاز بخش خانگی استان در دو مقطع هفت ماهه سرد سال و پنج ماهه گرم سال محاسبه می‌شود.

این مسئول بیشترین مصارف گاز را مربوط به بخش خانگی دانست و افزود: سهم گاز مصرفی بخش خانگی استان روزانه 8 میلیون مترمکعب، بخش تجاری و عمومی 3 میلیون مترمکعب، در بخش صنایع عمده 4 میلیون مترمکعب و بخش‌های صنعتی و تولیدی که با روند رو به رشدی روبه‌رو بوده دارای مصرفی معادل 4 میلیون مترمکعب در روز است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت گازرسانی در استان تصریح کرد: تمام شهرها و 72 درصد خانوار روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و هم‌اکنون گازرسانی در 270 روستای استان فعال بوده که پیش‌بینی می‌شود با به ثمر رسیدن این پروژه‌های اجرایی، زمینه بهره‌مندی 20 هزار و 821 خانوار جدید روستایی از نعمت گاز طبیعی فراهم شود.

دینی تصریح کرد: بررسی حوادث ناشی از گاز طبیعی که منجر به صدمات جانی و مالی برای هم‌استانی‌های شده است، حاکی از سهل‌انگاری در استفاده از گاز طبیعی بوده که در همین راستا به تمام مشترکان توصیه می‌شود قبل از استفاده از وسایل گازسوز حتماً از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کرده و نکات ایمنی را به طور کامل رعایت کنند تا با نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف صحیح وسایل گازسوز ضریب بروز حوادث ناشی از گاز را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

وی با اشاره به آمادگی کامل این شرکت در توزیع مستمر گاز طبیعی برای مشترکان گفت: ادارات گازرسانی در سطح استان آماده ارائه همه خدمات گازرسانی به تمام مشترکان بوده و پست‌های امدادی شهری 194 در 59 شهر استان،  همچنین پست‌های امدادی روستایی این شرکت به طور شبانه‌روزی در این راستا فعالیت می‌کنند و ان‌شاءالله در طول فصول سرما از افت فشار گاز جلوگیری کرده و خدمتی به صرفه و ایمن به مشترکان ارائه خواهیم کرد.

دینی، بهترین دامنه مصرف گاز در فصول سرد سال را تا 500 مترمکعب دانست و افزود: صرفه‌جویی در مصرف گاز علاوه بر جلوگیری از هدررفت انرژی، منجر به کاهش هزینه‌های خانواده‌ها خواهد بود.

وی در ادامه این نشست ضمن پاسخگویی به برخی از پرسش‌های مشترکان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دغدغه این شرکت تامین جریان گاز ایمن برای مشترکان بوده که در زمینه دستیابی به این هدف مشارکت و همراهی مردم ضروری است چرا که اطلاع‌رسانی و دانستن نکات ایمنی کافی نیست بلکه مهم‌ترین امر عمل به این نکات و استفاده صحیح از نعمت گاز طبیعی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از تمام مردم شریف استان در مدیریت صحیح مصرف  اظهار کرد: تلاش مجموعه شرکت گاز استان ارائه خدمتی ایمن به مشترکان بوده و با بهره‌گیری هر چه بیشتر مردم از نکات ایمنی ارائه شده در سایه مصرف صحیح و ایمن از گاز شاهد هیچ حادثه ناگواری برای مردم نخواهیم بود و جریان گاز مستمر و ایمن گرمابخش خانه‌های مردم در اقصی نقاط استان است. 

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول