اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجمع امور صنفی تولیدی قم:

دریافت حق ورودیه توسط شهرداری شبهه دارد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجمع امور صنفی تولیدی و خدمات فنی استان قم دریافت حق ورودیه یا پذیره جدید از متقاضیان دریافت پروانه کسب توسط شهرداری را دارای شبهه دانست و خواستار رسیدگی به این مسئله شد.

دریافت حق ورودیه توسط شهرداری شبهه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علیرضا کبیری امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با عملکرد این مجمع گفت: با توجه به فعالیت‌های انجام شده در مجمع امور صنفی تولیدی و خدمات فنی استان قم علاوه بر کاهش هزینه‌هایی که پیش از این وجود داشت شفاف‌سازی خدمات هم انجام شده است.

وی بیان کرد: همه ساله ارزیابی از مجامع سراسر کشور انجام می‌شود و در آخرین ارزیابی که از مجامع امور صنفی کشور انجام شد مجمع امور صنفی تولیدی و خدمات فنی قم رتبه چهارم کشوری را از آن خود کرد.

نایب رئیس مجمع امور صنفی تولیدی و خدمات فنی استان قم اذعان کرد: همچنین در بین اتحادیه‌ها هم رتبه‌هایی کسب شده که از جمله این اتحادیه‌ها می‌توان به اتحادیه آرایشگاه زنانه اشاره کرد که توانسته رتبه سوم را در بین 7800 اتحادیه کسب کند.

وی فعالیت در راستای تقویت تولید ملی را یکی از اهداف این مجمع دانست و گفت: با توجه به نام‌گذاری سال 1391 توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین با توجه به این موضوع که اتحادیه‌های زیرپوشش ما تولیدی و خدمات فنی هستند یکی از مهمترین فعالیت‌های ما در راستای تحقق فرمایش رهبری قرار گرفت.

کبیری اضافه کرد: در بحث قانون هدفمندی یارانه‌ها و اجرای آن مجمع امور صنفی تولیدی و خدمات فنی استان قم با توجه به فعالیت‌های ویژه‌ای که انجام داده رتبه اول کشوری را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: در ارتباط با هدفمندی یارانه‌ها قانون دیگری مبنی بر تخصیص سبد حمایتی وجود دارد که متأسفانه این قانون تاکنون عملی نشده است.

نایب رئیس مجمع امور صنفی تولیدی و خدمات فنی استان قم با اشاره به مشکلاتی که در زمینه‌های مختلف در مسیر تولید اتحادیه‌های ایجاد شده است ابراز داشت: در خواست ما از مسئولان این است که با توجه به سختی‌ها و مشکلاتی که به دلیل شرایط خاص زمان برای مجامع امور صنفی ایجاد شده، نسبت به پرداخت این سبد حمایتی اقدام کنند.

وی در ارتباط با وضعیت مالی برخی از اتحادیه‌های این مجمع گفت: چند اتحادیه زیرپوشش مجمع تولیدی و خدمات فنی گزارشی را به صورت مستند به کمیسیون نظارت شهرستان قم به عنوان متولی اصناف ارائه دادند و شبهاتی را که در مباحث مالی داشتند بیان کرده و از کمیسیون درخواست کردند موضوعات مطرح شده را بررسی و رسیدگی کند.

کبیری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر علت دریافت پنج برابر مالیات‌های سالانه در ابتدای دریافت پروانه کسب گفت: این موضوع یکی از مواردی است که اعتراضات بسیاری را از سوی هیئت مدیره اتحادیه‌ها در پی داشته است.

وی با اشاره به اینکه چنین دریافتی در هیچ قانونی ذکر نشده است اضافه کرد: این موضوع یک بدعت است که بنا نهاده شده و تنها مربوط به قم است و در هیچ شهر دیگری مسئله‌ای مشاهده نمی‌شود.

نایب رئیس مجمع امور صنفی تولیدی و خدمات فنی استان قم ادامه داد: شهرداری قم این مبلغ را از افرادی که قصد دریافت پروانه کسب دارند به عنوان حق ورود و ورودیه دریافت می‌کند و این مبلغ پنج برابر عوارض سالانه‌ای است که هر واحد باید پرداخت کند.

وی اضافه کرد: این اقدام هفت سال است که توسط شهرداری قم در دست اجراست و میلیاردها ریال به این وسیله از متقاضیان دریافت پروانه کسب دریافت شده است.

کبیری با اشاره به اینکه نسبت به قانونی بودن این اقدام شهرداری قم شبهه وجود دارد گفت: رئیس شورای اصناف کشور نیز در این باره ذکر کرده که هیچ پولی نباید علاوه بر عوارض سالانه از متقاضی دریافت پروانه کسب اخذ شود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول