اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای قم افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای استان قم صبح امروز فعالیت خود را در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر مقدس قم آغاز کرد.

نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای قم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مراسم آغاز به کار نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای استان قم صبح امروز با حضور بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، کرم‌رضا پیریایی استاندار قم و حجت‌الاسلام اعرافی رئیس جامعة المصطفی العالمیه آغاز به کار کرد.

استانداری قم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، شهرداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، صدا و سیما، آموزش و پرورش و دیگر مؤسسات فرهنگی در برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای قم مشارکت دارند.

در حاشیه برپایی این نمایشگاه که تا جمعه این هفته دایر خواهد بود سه نشست تخصصی «اخلاق در بازی»، «رسانه بازی و تبلیغ دینی» و «حوزویان و بازی‌های رایانه‌ای» برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه علاوه بر فروش کتاب، فیلم‌های ترجمه، دستاوردهای انستیتو ملی بازی‌سازی و مرکز رشد بازی‌سازی، رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی بازی‌سازی معرفی شده و شرکت‌های فعال در عرصه ساخت بازی‌های رایانه‌ای آخرین دستاوردها و بازی‌های تولید شده خود را در معرض دید عموم بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مراسم افتتاح این نمایشگاه با اشاره به شکل‌گیری ایده اولیه نمایشگاه‌های استانی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های استانی از شهر مقدس مشهد شروع شد و همت ما بر این بود که با وجود کمبود بودجه‌ها نسبت به برگزاری این نمایشگاه در قم اهتمام داشته باشیم که با عنایت استاندار قم و اداره کل ارشاد و قراردادی که برای تولید بازی‌های با محتوا و ارزشی در قم منعقد شده بود نسبت به برگزاری نمایشگاه اقدام کردیم.

بهروز مینایی تصریح کرد: باید جایگاه پر مخاطب بازی را از تهدید به فرصت تبدیل کنیم و باید بتوانیم بازی‌های با کیفیت مناسب را در اختیار نسل جوان خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ساخت 200 بازی مشارکت داشته و در ساخت 120 بازی هم به صورت مستقیم وارد عمل شده است اضافه کرد: نیمی از این بازی‌ها وارد بازار شده و نیمی دیگر تا پایان سال عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول