اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد قم خبر داد

حضور شرکت‌های بزرگ داخلی در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی از قم و سراسر کشور به ویژه تهران در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای قم شرکت خواهند داشت.

حضور شرکت‌های بزرگ داخلی در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مرتضی اسماعیلی‌طبا ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد با اشاره به برپایی نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در قم ابراز کرد: شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی از قم و سراسر کشور به ویژه تهران در این نمایشگاه شرکت خواهند داشت.

وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای ظرفیت بالایی برای انتقال مفاهیم فرهنگی داشته و استان قم در این میان می‌تواند محتوای دینی و فرهنگی لازم را برای بازی‌های ایرانی تأمین کند زیرا علاوه بر وجود حوزه‌های علمیه به عنوان ظرفیتی فرهنگ‌ساز، گروه‌های بازی‌ساز خوبی نیز در قم مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه تولید بازی‌های پرمحتوا یکی از بهترین راهکارها در مقابل جنگ نرم دشمنان محسوب می‌شود گفت: بازی‌های جذاب می‌توانند در داخل و خارج کشور توزیع شده و از ارزش‌های دینی و ملی جمهوری اسلامی دفاع کنند.

وی ادامه داد: استانداری قم هماهنگی خوبی میان همه نهادها و ادارات قم به منظور برپایی این نمایشگاه ایجاد کرده و در واقع شاهد یک اتحاد و همدلی میان همه مسئولان در این زمینه هستیم.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به اقدامات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور در خصوص ساخت بازی‌های جذاب و ایرانی عنوان داشت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همکاری گسترده‌ای با این بنیاد داشته و سفارش ساخت چند بازی با محتوای دینی و مذهبی را به این مرکز داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه به برگزاری کنگره فقیه آگاه ویژه بزرگداشت مقام علمی و سیاسی آیت‌الله گلپایگانی در قم اشاره کرد و افزود: برگزاری این کنگره مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان قم بود و مراکزی چون صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، انجمن مفاخر علمی کشور و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نیز در این زمینه مشارکت خواهند داشت.

وی اضافه کرد: بازتولید آثار این مرجع بزرگ و رونمایی از نرم‌افزارهای جامع در خصوص کتاب‌ها و زندگی آیت‌الله گلپایگانی در کنار رونمایی از تمبر یادبود از جمله برنامه‌های کنگره فقیه آگاه در قم خواهد بود که در روز 18 آبان ‌ماه سال جاری با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول