اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره تبلیغات اسلامی سقز انجام شد

برگزاری گفتمان دینی مولفه‌های خانواده سالم در قرآن

خبرگزاری فارس: به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز گفتمان دینی با عنوان مولفه‌های خانواده سالم در قرآن با شرکت 86 نفر از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه کوثر این شهرستان برگزار شد.

برگزاری گفتمان دینی مولفه‌های خانواده سالم در قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز ظهر امروز در مراسم برگزاری این گفتمان‌ها اظهار کرد: این گفتمان‌ها هر سال از سوی اداره تبلیغات اسلامی در سطح مدارس برای دانش‌آموزان پسر و دختر با موضوعات مختلف برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد وحیدی افزود: گفتمان‌های دینی گام ارزنده‌ای برای پاسخگویی به شبهات دینی دانش‌آموزان و آگاه‌سازی آنان با مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی است.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد مقدس نیز در این گفتمان بیان کرد: دختران جوان باید بدانند در آینده باید به عنوان مادر نقش تربیت فرزند و تحکیم خانواده را داشته باشند و از این‌رو باید از هم‌اکنون خود را برای این نقش بزرگ آماده سازند.

حجت‌الاسلام محمدعلی فیض‌‌آبادی با اشاره به اینکه تاکیدات فراوانی در قرآن کریم در خصوص تربیت خانواده و راه‌های سعادت و خوشبختی بیان شده است، افزود: باید آنچه که در قرآن کریم و معارف اسلامی در زمینه خانواده و تربیت خانواده و راه‌های کامیابی، سعادت و آرامش در خانواده آمده است مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تجربه بخوبی نشان داده هرقدر دختران عفت و کرامت و اقتدار و معنویت خود را در دوران نوجوانی و جوانی محفوظ بدارند هنگامی‌که تشکیل زندگی مشترک خواهند داد خانواده سالم در انتطارشان است.

وی خاطرنشان کرد: اسلام دین حیا و عفت و پاکی و صداقت است و خانواده سالم با فکر سالم بوجود می‌آید و فکر سالم نیز با رفتار درست و گفتار صحیح و برنامه‌ریزی اصولی برای جایگاه خانواده حائز اهمیت و تحقق‌پذیر است.

این استاد حوزه و دانشگاه مشهد مقدس بیان کرد: روابط ناسالم برای دختر و پسر و یا زن و مرد مانند آتش همه خرمن خوبی‌ها و اخلاقیات را از بین می‌برد پس باید آگاه باشید در دام حرف‌های به ظاهر زیبا اما کشنده نیفتید.

حجت‌الاسلام فیض‌آبادی با اشاره به اینکه خانواده سالم زمانی تحقق می‌یابد که در آن معنویت و اخلاقیات نمایان و حرف اول باشد، یادآور شد: روابط سالم و احترام متقابل مابین اعضای خانواده، جایگاه مرد در خانواده، نقش زن در خانواده همگی در قرآن بخوبی بحث شده است.

در این گفتمان دینی دانش‌آموزان سوالات خود را مطرح کردند و استاد این دوره از گفتمان‌ها به آنها پاسخ داد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول