اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

هزینه اتومبیل‌سواری در شهر ناچیز است

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: هزینه‌های اتومبیل‌سواری در شهرها ناچیز است و باید افزایش پیدا کند، که یکی از راه‌ها گران‌دن سوخت و روش دیگر افزایش عوارض و تردد خودرو در شهرها است.

هزینه اتومبیل‌سواری در شهر ناچیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی‌رضا پاک‌‌فطرت بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نیازی نیست به‌دنبال منابع جدید درآمد باشیم، مغازه‌ها، واحدهای تجاری، اتومبیل‌ها و املاک و هر آنچه در محدوده شهر وجود دارد و از خدمات شهری برخوردار است، می‌تواند یک منبع پایدار درآمدی تلقی شود.

وی اضافه کرد: هر شهروند به میزان خدماتی که دریافت می‌کند باید به شهرداری عوارض پرداخت کند و این یک موضوع رایج و قانونمند در شهرهای بزرگ و خوب جهان محسوب می‌شود.

شهردار شیراز ادامه داد: اینکه سایر کشورها چگونه شهرهایشان را ساخته‌اند، زیبا و جذاب کرده‌اند، باید به زیرساخت‌های درآمدی و نوع تعاملشان با شهروندان نگاه کرد.

پاک فطرت این راهکار را شیوه‌ای عادلانه دانست و گفت: امروز تمام شهروندان باید به یک میزان عوارض خودرو پرداخت کنند، چراکه آن‌کس  پراید دارد به اندازه کسی عوارض می‌دهد که اتومبیلش آخرین مدل گران‌قیمت است و این را نمی‌توان عدالت نامید.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: امروز میزان عوارض تعیین شده به حدی ناچیز است که شهروند به آن بی‌تفاوت شده و عوارض نوسازی را تنها زمانی پرداخت می‌کند که بخواهد پروانه بگیرد یا عوارض خودرو را زمانی می‌پردازد که بخواهد خرید و فروشی انجام دهد.

وی تصریح کرد: در تمام جهان تمام شهروندانی که مغازه‌دار هستند ماهانه به شهرداری عوارض می‌دهند، که یک روش قانونمند و نهادینه شده است.

پاک‌فطرت با تاکید بر اینکه تمام عوارض دریافتی به‌عنوان درآمد شهرداری در مسیر ارتقای رفاه و خدمات شهروندان هزینه می‌‌شود، خاطرنشان کرد: من بارها از نمایندگان مجلس درخواست کرده‌ام که با توجه به اشرافی که به موضوع دارند، راهکاری را در این زمینه اندیشیده و آن‌را قانونمند کنند.

شهردار شیراز همچنین گفت: شهرداری آماده است تا با هر سرمایه‌گذاری تعامل مطلوب برقرار کند و با این شرط که هم برای شهر و شهروندان منفعت داشته باشد و هم منافع سرمایه‌گذار تامین شود، مشارکت کند.

وی اضافه کرد: ما وظیفه داریم شهر را برای عابر پیاده و شهروندان توسعه دهیم و عمران و آبادانی ایجاد کنیم، چراکه وظیفه ما ایجاد معبر برای خودروسواران نیست و اینکه شهرداری مدام زیرگذر و پل و روگذر بسازد که عده‌ای با اتومبیل‌های شخصی در آن گردش کنند، خدمت‌رسانی به شهروندان معنا نمی‌دهد.

شهردار شیراز با بیان اینکه شهر باید محل آرامش و امنیت و زندگی سالم باشد، گفت: ما می‌توانیم با هزینه‌هایی که برای ساخت معابر و تونل و روگذر و زیرگذر انجام شده و می‌شود، حمل و نقل درون‌شهری را در مدرن‌ترین سطح و بهترین شکل توسعه دهیم.

پاک‌فطرت گفت: به‌نظر من قانونگذار باید تدبیری بیندیشد که هزینه‌های اتومبیل‌سواری در شهرها افزایش پیدا کند، که یکی از راه‌ها گران‌شدن سوخت و روش دیگر افزایش عوارض خودرو و تردد خودرو در شهرها است.

این مسئول افزود: اتومبیل‌های شخصی تنها باید وسیله‌ای برای سفرهای بین‌شهری و گردشگری باشد و وسیله‌ای برای تردد در خیابان‌های شهر و از بین‌بردن آرامش و آسایش شهروندان نشوند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول