اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار اسدآباد:

32 میلیارد تومان در بخش کشاورزی اسدآباد هزینه شد

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار اسدآباد گفت: 32 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده در بخش کشاورزی در اسدآباد نشانه توجه ویژه دولت به این بخش است.

32 میلیارد تومان در بخش کشاورزی اسدآباد هزینه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حمزه عبدکوند ظهر امروز در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در طی سه اخیر دولت در بخش‌های زیربنایی، عمران و احداث پروژه‌ها 32 میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است، اظهار داشت: اهتمام و توجه ویژه دولت به این بخش قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه امسال یک هزار و 600 هکتار از اراضی شهرستان اسدآباد زیر کشت چغندر قند قرار گرفت، تصریح کرد: تاکنون 95 درصد از تولیدات این محصول به کارخانه قند همدان و اصفهان تحویل داده شده است.

معاون فرماندار شهرستان اسدآباد در ادامه با قدردانی از ساماندهی و برنامه‌ریزی مناسب مسئولان جهاد کشاورزی، کارخانه‌های قند و کشاورزان، گفت: تاکنون با تحویل 45 هزار تن چغندر قند به کارخانه مبلغ 5 میلیارد و 280 میلیون تومان به کشاورزان پرداخت شده که براساس قرارداد 50 درصد مابقی تا پایان اتمام کار پرداخت خواهد شد.

عبدکوند با اشاره به کیفیت بالای چغندر قند اسدآباد، گفت: کارخانه قند همدان با عیار متوسط 18.5 و با افت متوسط 1.4 محصول از کشاورزان را خریداری کرده که نسبت به سال‌های قبل کارخانه عملکرد بهتری داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه در سطح شهرستان اسدآباد 4 هزار و 800 هکتار باغات مثمر و غیر مثمر وجود دارد، اظهار داشت: بیشترین محصولات این باغات محصول شلیل، هلو و گردو است.

حسین فضلی با اشاره به اینکه میزان تولیدات سالانه باغات شهرستان 42 هزار و 50 تن محصولات مختلف است، گفت: این باغات فاقد پروانه کسب و سند ملکی هستند که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: در سال 89 و 90 میزان احداث باغات جدید 58 هکتار، اصلاح از محل یارانه 12 هکتار، توزیع نهال یارانه‌دار 26 هکتار، احداث از محل تسهیلات بانکی 19 هکتار و از محل اعتبارات شخصی به میزان 271 هکتار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با تأکید بر عضویت کشاورزان در نظام صنفی، خاطرنشان کرد: باغداران برای دریافت تسهیلات مشکل وثیقه ندارند و باید آنان را با پرداخت تسهیلات حمایت کنیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول