اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

سهم گلستان در بخش کشاورزی 23 درصد است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم گلستان در بخش کشاورزی 23 درصد است، در حالی که بالغ بر 80 الی 90 درصد درآمد استان متکی به کشاورزی است.

سهم گلستان در بخش کشاورزی 23 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عیسی امامی ظهر امروز در جمع کارکنان کارخانه سیگارت‎سازی شهرستان قرق اظهار داشت: فضای گلستان از لحاظ صنعتی کردن باز شده و ممنوعیت و محدودیت آن در این زمینه برداشته شد اما متاسفانه باید گفت این استان فقیر و محروم است.

وی تصریح کرد: بخش اصلی اقتصاد و درآمد استان از طریق کشاورزی است اما در بهره‎وری رتبه 25 را دارد که هزینه‎های بالای تولید و پایین بودن قیمت‎های خرید تضمینی از دلایل کاهش درآمد در بخش کشاورزی محسوب می‎شود.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گندم از خارج کشور 800 تا 900 تومان وارد می‎شود ولی گلستان که بهترین نوع گندم را به لحاظ پروتئین تولید می‎کند با 420 تومان قیمت‎گذاری می‎شود که اصلا توجیه‎پذیر نیست.

امامی صنعتی کردن پروژه سیگارت‎سازی قرق را یکی از ظرفیت‎های بخش کشاورزی برشمرد و متدکر شد: باید برای تقویت، توسعه و پیگیری این پروژه مهم در استان تلاش کنیم.

وی افزود: دهه چهارم دهه پیشرفت و عدالت بود و به خاطر تحقق این هدف بزرگ، مقام معظم رهبری سال‎های مختلف را نامگذاری کردند "همت مضاعف، کار مضاعف"، "وجدان کاری، انضباط اجتماعی"، "جهاد اقتصادی"، "حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی" همچنین اقتصاد مقاومتی اینها از مباحث مهمی است که اگر توجه می‎شد شاید امروز وضع بهتری داشتیم.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی، بر رعایت اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد و یادآور شد: توجه به این اصل یعنی راه برون‎رفت از یک اقتصاد ناکارآمد و پویایی اقتصاد در جامعه، اما به دلیل اینکه شاید سالیان سال سهم هر یک از بخش‎ها رعایت نشد اکنون به لحاظ اقتصادی ناکام هستیم.

امامی ادامه داد: همه مفسران، فرهیختگان و دانشمندان به این جمع‎بندی رسیدند که برای برون‎رفت و نجات اقتصاد ملی باید اجرای دقیق و صحیح اصل 44 را به صورت قانونمند و هدفمند دنبال کنند.

وی با بیان اینکه سیاست‎های اصل 44 رعایت حال اقتصاد پویا و رسیدن به اقتصاد مولد است اظهار داشت: اگر بتوانیم تولید داخلی را رونق ببخشیم یقینا در سایه آن رونق اقتصادی نیز اتفاق خواهد افتاد، تورم از بین خواهد رفت، اشتغال فراهم می‌شود و اقتصاد توانا خواهد شد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول