اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در قم صورت گرفت

استفاده از تکنیک موزائیک شکسته برای زیباسازی معابر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: تکنیک موزائیک شکسته نخستین بار در قم برای زیباسازی زیرگذر رسالت به کار گرفته شد.

استفاده از تکنیک موزائیک شکسته برای زیباسازی معابر

محمد موسوی‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به فعالیت‌های سازمان زیباسازی شهرداری قم اظهار کرد: زیرگذر رسالت نمای سنگ و سیمان را به صورت ناهماهنگ داشت و این موضوع به زیبایی این زیرگذر ضربه زده بود که با مطالعاتی که در این راستا صورت گرفت قرار شد یک نمای هنرمندانه برای این زیرگذر به کار برده شود.

وی ادامه داد: برای این کار اساتید هنر و نقاشی وارد عمل شده و طرح‌های مختلفی برای زیباسازی این زیرگذر تهیه شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم ابراز داشت: پس از بررسی طرح‌ها در کمیته هنری، اثر سیمرغ منطق‌الطیر استاد حسن عزیزی به عنوان بهترین طرح برای این منظور انتخاب شد.

وی خاطر نشان کرد: پس از برگزاری مناقصه یکی از شرکت‌هایی که تخصص کارهای زیباسازی را داشت به عنوان مجری طرح برگزیده و کار را آغاز کرد.

موسوی‌منش با بیان اینکه پروژه زیباسازی زیرگذر رسالت یکی از پروژه‌های سریع شهرداری قم محسوب می‌شود گفت: کل این پروژه در 20 روز به اتمام رسید که نیمی از این زمان در کارگاه گذشت و در مجموع مردم قم، راه‌بندان بیش از 12 روز را برای این پروژه تجربه نکردند.

وی با اشاره به محدوده اجرای این طرح گفت: چهار ستون در این زیرگذر وجود دارد که باید اطراف این ستون‌ها و دو سوی زیرگذر با این طرح پوشانده می‌شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم ادامه داد: موضوع دیگر به نورپردازی این زیرگذر مربوط می‌شد که با توجه به لزوم حفظ فضایی که این طرح ایجاد می‌کند احتیاج داشتیم نورهای رنگی را برداشته و از نور خنثی استفاده کنیم.

وی با اشاره به استفاده از نظرات اعضای کارگروه هنری شهرداری قم در این پروژه خاطر نشان کرد: اکثر این افراد از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها معتبر کشور هستند که در زمینه نقاشی و هنر تخصص دارند.

موسوی‌‌منش با اشاره به اینکه هزینه این طرح‌ها از مالیات و عوارض مردم قم تأمین شده است ابراز داشت: شهروندان باید در مراقبت از فضاهایی که ایجاد می‌شود کوشا باشند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول