اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد

استفاده از «فلاور باکس» در زیباسازی شهری قم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: برای زیباسازی محیط شهری از انواع فلاورباکس در طرح‌های مختلف در سطح شهر استفاده می‌شود.

استفاده از «فلاور باکس» در زیباسازی شهری قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین رضایی‌نسب با اعلام این خبر اظهار کرد: فلاورباکس‌ها یا همان «گل جاء» در زمینه‌های متفاوت دارای کاربرد هستند که در سال‌های دور معمولا آنها به‌طور ثابت طراحی و ساخته می‌شدند که نوع طراحی آن دارای قرابت فرهنگی با مردم و طرز تفکر آنان بود.

وی افزود: محوطه منازل و باغات در گذشته با انواع گونه‌ها مثل شاه‌پسند، شمعدانی،... تزئین می‌شد و فواره‌ها نیز در داخل حوض آنان خودنمایی کرده و به زیبایی محیط می‌افزود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری در ادامه اظهار کرد: در طی 10 سال اخیر و به ویژه طی چند سال گذشته عده‌ای از افراد با طراحی سبک‌های جدید اقدام به ساخت انواع فلاورباکس‌ها کرده که زمینه تحولی شگرف در زمینه کاربرد آنها را به‌وجود آورد.

رضایی‌نسب در خصوص کاربرد فلاورباکس‌ها اظهار کرد: استفاده از انواع فلاورباکس در قالب ترکیب آنها با محیط شهری و طرح‌های مختلف و متفاوت بر زیبایی فضا‌های سبز شهری می‌افزاید.

وی در خصوص اثرات استفاده از فلاورباکس‌ها تصریح کرد: کمک به زیبایی شهری، فراهم آوردن حس شادابی و سر زندگی در بین همشهریان ثمره استفاده از فلاورباکس‌ها است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری در خصوص مزیت فلاورباکس‌ها بیان کرد: با توجه به کوچکی حیاط منازل و ادارات و مشکلات نگهداری فضای سبز در باغچه‌ها با استفاده از یک یا چند باکس می‌توان شادابی نسبی در محیط زندگی و کار ایجاد کرد.

رضایی‌نسب تصریح کرد: بر این اساس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کلانشهر قم در سال جاری اقدام به تهیه انواع فلاور باکس از نوع آویزان و فلاور باکس‌های تخت کرده و جلوی پنجره‌ها و یا بر روی تراس‌های ساختمان‌ها در برخی از ادارات و سازمان‌های وابسته و یا غیر وابسته به شهرداری قم نصب کرده است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول