اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفار کهگیلویه:

آب روستاهای کهگیلویه از نظر کیفی هیچ مشکلی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان کهگیلویه گفت: به رغم پراکندگی پروژه‌های آب روستایی در شهرستان کهگیلویه و همچنین فرسودگی بالای شبکه‌های انتقال آب، کیفیت آب روستاهای ما در سطح قابل قبول است.

آب روستاهای کهگیلویه از نظر کیفی هیچ مشکلی ندارد

سید کرامت‌الله کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: به‌رغم پراکندگی پروژه‌های آب‌رسانی روستایی در شهرستان کهگیلویه و همچنین فرسودگی بالای شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال، کنترل کیفی آب به خوبی انجام می‌شود.

مدیر آبفار کهگیلویه با بیان این مطلب که کیفیت آب شرب روستایی شهرستان کهگیلویه قابل قبول است، تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی در ارتباط با سرویس‌دهی و کنترل کیفی آب تعدد روستاها و مخازن تأمین آب است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد منابع تأمین آب شرب روستاهای شهرستان کهگیلویه از چاه‌های عمیق بوده، ابراز داشت: همین امر باعث شده این منابع از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند و هیچ‌گونه آلودگی اولیه در این منابع وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به فرسودگی و شکستگی برخی خطوط انتقال آب شرب روستایی در کهگیلویه یادآور شد: اگر این قبیل مشکلات از پیش رو برداشته شوند در خیلی از موارد به هیچ‌گونه کلرزنی نیاز نخواهد بود.

مدیر آبفار کهگیلویه خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته توجه جدی به بحث کنترل کیفی آب روستایی انجام گرفته و در این راستا اکثر مجتمع‌های آب‌رسانی به دستگاه تزریق گاز کلر و سیستم‌های هشدار دهنده مجهز شده‌اند.

کشاورز با اشاره به اینکه در برخی دیگر از مخازن از دستگاه‌های هیدرو مکانیک برای کنترل کیفی آب و تنظیم میزان کلر تزریقی به آب استفاده می‌شود، بیان داشت: مراکز بهداشتی روستاها به همراه آبداران به صورت مداوم بر کنترل کیفی آب شرب روستاها نظارت دارند.

وی با اشاره به اینکه به رغم کمبود امکانات و گستره وسیع روستاهای کهگیلویه و همچنین فرسودگی خطوط انتقال آب تاکنون مشکل خاصی در زمینه بهداشت و کیفیت آب روستاهای کهگیلویه نداشته‌ایم، عنوان کرد: روستاییان کهگیلویه نسبت به سلامت آب شرب خود اطمینان کامل داشته باشند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول