اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهشهر:

فرآیند صدور مجوزها باید کوتاه شود/فرار سرمایه گذاران از طولانی شدن مجوزها

خبرگزاری فارس: فرماندار بهشهر با بیان اینکه فرآیند صدور مجوزها برای طرح‌های مختلف، طولانی است، اظهار داشت: این روند باعث فرار و انصراف سرمایه‌گذاران از ادامه کار می‌شود.

فرآیند صدور مجوزها باید کوتاه شود/فرار سرمایه گذاران از طولانی شدن مجوزها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، محمدرضا البرزی شامگاه امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان، گفت: طولانی بودن زمان حضور سرمایه‌گذار تا دریافت پاسخ استعلامات و پروانه تاسیس، به فراری شدن سرمایه گذار می‌انجامد.

وی با بیان اینکه بعضاً دیده شده سرمایه‌گذار برای یک پرونده کوچک باید چهار ماه وقت صرف کند خواستار بازنگری و کوتاه شدن فرآیند پاسخگویی به استعلامات و صدور پروانه‌های تاسیس و بهره‌برداری شد.

البرزی با بیان اینکه همه ما شعار حمایت از سرمایه‌گذاران را سر می‌دهیم اما بعضاً می‌بینیم که سرمایه‌گذار در چرخ اداری سازمان‌ها معطل می‌ماند، خاطرنشان کرد: اگر این فرآیند بیش از دو هفته طول بکشد نشان از ناکارآمدی دستگاه مربوطه دارد.

* ریال به ریال طرح‌ها محاسبه و راستی آزمایی می‌شوند

نماینده دولت در بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر اینکه تسهیلات دولتی نشانگر خدمات بی‌منت دولت برای رفع نیازمندی‌های متقاضیان است، اذعان داشت: بعضاً افرادی وام دریافتی را به‌منظور دیگری استفاده می‌کنند و به همین دلیل تصمیم داریم محاسبه ریال به ریال تسهیلات دریافتی و راستی آزمایی از فعالیت‌های متقاضیان بطور دقیق انجام بگیرد.

فرماندار بهشهر با بیان اینکه حتی یک طرح هم نباید انحراف داشته باشد، از مسئولان مربوطه و بانک عامل خواست تا از هیچ فردی خارج از چارچوب قانون، توصیه و سفارشی را نپذیرند چرا که مبالغ پرداختی، از یارانه دولت و از پول بیت المال است.

رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان بهشهر همچنین از سرمایه‌گذاران خواست تا پس از دریافت تسهیلات، به امور غیر ضرور در طرح‌ها که ادامه کار را برای آنها مشکل می‌سازد، نپردازند و با مشورت دستگاه‌های مرتبط به اصل طرح و به تولید و توسعه اقتصادی فکر کنند.

در پایان، محمد خواجوی رئیس بانک کشاورزی هم بیان داشت: پرداخت تسهیلات به‌طور حتم با پیشرفت فیزیکی خواهد بود و هیچ پولی بصورت سوری پرداخت نخواهد شد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول