اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان زنجانی خبر داد

ساخت 50 مستند در استان زنجان

خبرگزاری فارس: کارگردان زنجانی از ساخت 50 مستند در استان خبر داد.

ساخت 50 مستند در استان زنجان

حسن دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: فارغ التحصیل رشته موسیقی و یکی از مستندسازان موفق صدا و سیمای مرکز زنجان است که جوایز بهترین تهیه‌کنندگی، بهترین کارگردانی و ده‌ها عنوان دیگر از جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه عمده آثار مستند او به معرفی آداب و رسوم محلی و بومی مناطق بکر و دیدنی اما ناشناخته استان زنجان می‌پردازد، خاطرنشان کرد: بر اساس باور کارشناسان، دهقان در این زمینه توانسته است آثار سازنده و جذابی را تولید کند.

کارگردان معروف زنجانی تصریح کرد: به مدت 17 سال است که در صدا و سیما فعال بوده و در شبکه‌های مختلف از جمله شبکه دو و شبکه چهار فعالیت داشته است.

وی تلویزیون را عامل وسعت انتقال افکار، عقاید و هنر دانسته و معتقد است که فکر به راحتی در این جعبه جادویی منتقل می‌شود.

*کسب مقام‌های برتر در جشنواره‌های بین‌المللی توسط کارگردان زنجانی

دهقان کسب مقام‌های بهترین کارگردانی، نویسندگی و بهترین تهیه‌کنندگی را از مهم‌ترین موفقیت‌های خود دانسته و یادآور شد: در جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره بین‌المللی رشد، بین‌المللی کودک، بین‌المللی مونته کاتینی ایتالیا، یونسکو فرانسه، جشنواره‌های مختلف امور استان‌ها، جشنواره بین‌المللی سینمای جوان، ریور ایتالیا، جشنواره بین‌المللی محیط زیست و ... موفق به کسب عنوان‌های برتر شده است.

وی به ساخت 50 مستند در کارنامه درخشان خود اشاره کرد و ادامه داد: از جمله این آثار شامل قزل‌اوزن، سلطانیه، طارم زیبا، سرزمین پدری، عقل سرخ، بنای کهن، رنگینه، کتله خور، گوهر ایران، دست‌های بهشتی، آوای درون، مهر زمین، مهر آسمان، مردان نمکی یک و دو و انواع تله فیلم از جمله تله فیلم باغ سیب و ... می‌باشد.

کارگردان زنجانی انتقال اطلاعات از تاریخ و فرهنگ‌های غنی این سرزمین را به بینندگان و انتقال مفاهیم الهی و به تفکر واداشتن آنها را از مهم‌ترین تاثیر آثار خود دانسته و افزود: به استفاده از نیروی جوان در کار خود اهمیت زیادی می‌دهد.

وی پرورش نیروهای جوان و خلاق را در پروژه‌های خود یک دستاورد مهم دانسته و ساخت برنامه‌ها و مستندهای فاخر را از جمله اهداف خود می‌داند.

دهقان عدم دسترسی به پژوهش، تحقیق، اطلاعات کامل و منابع در زمینه موضوعات مختلف را از مهم‌ترین مشکلات در زمان ساخت فیلم‌ها و برنامه‌های خود برشمرد.

وی اظهار داشت: عاشق کار خود بوده و هرگز کار خود را با شغل دیگری عوض نمی‌کند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول