اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز آموزش حوزه هنری خوزستان خبر داد

تشکیل بانک اطلاعاتی کارگردانان و بازیگران

خبرگزاری فارس: معاون مرکز آموزش و پژوهش حوزه هنری خوزستان از تشکیل بانک اطلاعاتی کارگردانان، بازیگران و فیلم نامه‌نویسان خبر داد.

تشکیل بانک اطلاعاتی کارگردانان و بازیگران

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ سیده فرزانه حسینی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در محل مرکزآموزش و پژوهش حوزه هنری اظهار کرد:‌ تشکیل بانک اطلاعاتی کارگردانان، بازیگران و فیلم نامه‌نویسان و همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی پژوهشگران نخبه و اساتید پژوهش از جمله برنامه‌های این مرکز در سال جاری است.

وی افزود: مرکز آموزش حوزه هنری استان خوزستان برای ارائه آموزش بهتر و پذیرفتن هنرجوی بیشتر به یک مرکز مستقل و متمرکر نیاز دارد.

حسینی بیان کرد: در حال حاضر بخش آموزش حوزه هنری به مرکز مستقل و مجهزی نیاز دارد که در این زمینه از خیران استان تقاضا می‌شود حوزه هنری را یاری کنند.

معاون مرکز آموزش و پژوهش حوزه هنری خوزستان اضافه کرد: سال گذشته 873 هنرجو در 12 رشته آموزش دیدند و امسال نیز بیش از 600 نفر هنرجو در این مرکز آموزش دیدند.

حسینی اضافه کرد: عکاسی، طراحی، فیلمنامه نویسی، کارگردانی، بازیگری، خوشنویسی، موسیقی و ... از جمله دوره‌های آموزشی این مرکز هستند.

وی همچنین از برگزاری دوره‌های جدید آموزشی خبر داد و گفت: دوره‌های آموزش و تدوین، انیمیشن و جلوه‌های ویژه، آموزش تفکر دینی در تجلی آثار هنری، کلاس‌های کنکور هنر، ورک شاپ‌های عکاسی، خوشنویسی و نمایش‌نامه از جمله دوره‌هایی هستند که به زودی در این مرکز برگزار می‌شوند.

این مقام مسئول به فعالیت‌های پژوهشی این مرکز اشاره کرد و گفت: به دلیل محدودیت مکانی تا کنون بسیاری از فعالیت‌ها راکد مانده بود.

وی با بیان اینکه 50 طرح پژوهشی در این مرکز جمع آوری شده، افزود: این طرح‌ها با طرحهای پژوهشی مطرح شده در کشور مطابقت شده و در حال حاضر پنج طرح پژوهشی در دستور کار مرکز آموزش و پژوهش حوزه هنری قرار دارد.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش حوزه هنری بیشتر به هنر رسانه‌ای پرداخته است، افزود: این مرکز امسال به برنامه‌های آموزشی در بخش‌های فیلم، نمایشنامه و از این دست هنرهای تصویری می‌پردازد.

معاون مرکز آموزش و پژوهش حوزه هنری استان خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه استان خوزستان منطقه جنگی بوده و ناگفته‌های بسیاری از دوران جنگ دارد، این طرح‌ها با محوریت جنگ و دفاع مقدس است.

حسینی تصریح کرد:‌ دوره های آموزشی در این مرکز محدودیت سنی ندارد و دوره‌ها کوتاه مدت هستند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت‌های فرهنگی در خوزستان، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود توسعه فضای فرهنگی مناسب با استان منجر به کاهش دغدغه خانواده‌ها برای جوانان می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: استفاده از پتانسیل‌های موجود و توجه به جوانان و مقوله آموزش و کشف استعدادها می‌تواند در مبارزه با تهاجم فرهنگی نقش بسزایی داشته باشد.

وی بیان کرد: ‌پنج درصد از اعتبارات حوزه هنری استان به مرکز آموزشی این حوزه تعلق می‌گیرد که در برابر هزینه‌های موجود بسیار ناچیز است.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول