اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردانان باید به شاخص‌های بومی توجه کنند

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش «سودای مهتاب» از میناب در بیست و سومین جشنواره تئاتر استان هرمزگان گفت: کارگردانان باید در تولید آثار نمایشی به شاخص‌ها و عناصر بومی و محلی توجه بیشتری کنند.

کارگردانان باید به شاخص‌های بومی توجه کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از رودان رضا بهنامی صبح امروز در جمع خبرنگاران ستاد کمیته اطلاع رسانی بیست و سومین جشنواره تئاتر هرمزگان که در شهرستان رودان در حال برگزاری است، ضمن تاکید بر توجه متولیان جشنواره بر کیفیت نمایش‌ها اظهار داشت: هر چند امسال کیفیت جشنواره بهتر از سال‌های قبل است اما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گیرد که کیفیت نمایش‌ها در درجه نخست اهمیت باشد.
وی افزود: در جشنواره بیست و سوم تعداد نمایش‌های راه یافته به بخش نهایی قابل توجه است اما از سوی دیگر مشاهده می‌کنیم فاصله نمایش‌ها به لحاظ کیفی بیشتر شده است.
کارگردان نمایش «سودای مهتاب» یادآور شد: معیار حضور حداکثری هنرمندان و گروه‌های نمایش در جشنواره بسیار مطلوب است اما این اقدام تا آنجا خوب است که بر کیفیت جشنواره تاثیر نگذارد و خوشبختانه  امسال دیدیم جشنواره بیست و سوم هم به لحاظ کیفی و هم کمی در سطح قابل قبولی بود.
این هنرمند تئاتر خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر استانی باید محل ارائه فرهنگ، سنت، آداب، رسوم بومی و محلی استان در قالب اجراهای نمایشی باشد و هر ساله شاهد کم رنگ شدن شاخص‌های بومی و محلی در نمایش‌ها هستیم و کارگردانان باید بدانند که موفقیت آنها در گرو نشان دادن فرهنگ و هنر مردم هرمزگان است.
بهنامی ضمن تاکید بر آشنایی هنرمندان نمایش با شیوه‌های جدید نمایشی اضافه کرد: استفاده از شیوه‌های جدید نمایشی باید همراه با مطالعه باشد و هر کدام از این شیوه‌ها دارای عناصر و شاخص‌های خاصی است که باید در اجرای نمایش رعایت شود و با انجام کارهای نامتعارف نمی‌شود یک اثر نمایشی را مدرن ساخت.
کارگردان نمایش «سودای مهتاب» به معرفی نمایش خود پرداخت و بیان کرد: این اثر به داستان دختری می‌پردازد که در حین صید مروارید دچار حادثه می‌شود و از آن پس برای خواستگاران شرط می‌کند که در صورتی بهترین مروارید را صید کنند به همسری پذیرفته می‌شوند و یک جوان و یک پیر حکیم موفق به صید مروارید می‌شوند و ...
وی افزود: نمایش دارای شاخص‌های بومی و محلی است و متن اثر توسط سعید موحدی نوشته شده و به شیوه‌های ترکیبی و مدرن به اجرا در آمده و 16 نفر بازیگر و عوامل در تولید آن نقش داشته‌اند.
یادآور می‌شود رضا بهنامی متولد 1355 شهرستان میناب دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است و از سال 1367 فعالیت نمایشی خود را آغاز و تا کنون در جشنواره‌های تئاتر استانی، منطقه‌ای و فجر به عنوان کارگردان بازیگر و نویسنده حضور داشته است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول