اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

6 هزار متقاضی مسکن به بانک‌ها معرفی شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تاکنون 6 هزار و 300 متقاضی مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان اردبیل به بانک‌ها معرفی شدند.

6 هزار متقاضی مسکن به بانک‌ها معرفی شدند

احمد حاج‌علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل 20 شهر زیر 25 هزار نفر داریم که در این شهرها 6 هزار و 500 نفر برای برخورداری از مزایای مسکن مهر ثبت نام کردند که در قالب خود مالکین، 99 ساله و تعاونی‌ها به بانک‌های عامل معرفی شدند.

این مسئول گفت: از این تعداد تاکنون 5 هزار و 500 نفر موفق به انعقاد قرارداد شدند و سفید کاری 4 هزار و 340 واحد تمام شده است.

عضو شورای مسکن استان اردبیل تصریح کرد: 3 هزار و 300 واحد از این تعداد به مرحله نازک‌کاری رسیده و 2 هزار و 790 متقاضی نیز موفق شدند قسط چهارم خود را دریافت کنند و برای پروژه پایان کار بگیرند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل عنوان کرد: 2 هزار و 700 مورد از این واحدها در شهرهای زیر 25 هزار نفر مراحل پایانی ساخت را سپری می‌کنند که امیدواریم در این زمینه مشکلی به وجود نیاید.

حاج‌علیزاده افزود: ما در شهرهایی همچون نمین، کوثر، سرعین و بیله‌سوار مشغول ساخت و ساز مسکن مهر هستیم که در شهر سرعین بدون استثنا واحدها به شکل خود مالکین احداث می‌شود به طوری که خود اهالی صاحب زمین بوده و از تسهیلات یارانه‌دار مسکن استفاده می‌کنند.

عضو شورای مسکن استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر نمین افزود: در ورودی نمین و در زمینی به مساحت 30 هکتار پروژه مسکن مهر به تعداد 2 هزار واحد در حال احداث است که اغلب قرارداد‌ها نیز چهار طبقه و عمدتاً خود مالکین و سه جانبه هستند که ما در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.

این مسئول ابراز داشت: ما در محوطه‌سازی و آسفالت‌ریزی مشکلاتی را داشتیم که این موانع در حال برطرف شدن است و ما با استفاده از شیوه‌های انفجاری سعی کردیم معابری را با سختی و مشکلات متعدد در این پروژه بازگشایی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل نظارت بر ساخت و ساز مسکن را با اهمیت توصیف کرد و اضافه کرد: ما در بحث نظارت بر ساخت و ساز خود مالکین و 99 ساله مشکلی نداریم به طوری که با همکاری نظام مهندسی، نظارت‌های فنی و عالیه صورت می‌گیرد.

حاج‌علیزاده با بیان اینکه در چهار مرحله با دریافت تسهیلات پیشرفت فیزیکی پروژه ها باید به تایید مهندسان ناظر برسد اضافه کرد: با این روند قطعا در نظارت‌ها و به ویژه از لحاظ فنی ایراد و مشکلی را نخواهیم داشت.

وی گفت: بنده منکر آن نیستم که در بعد نظارتی معایبی وجود نداشته باشد، ولی ما در حد توان و بضاعت خود سعی می‌کنیم هم در استفاده از مصالح ساختمانی و هم ساخت و سازها نظارت‌مان را تقویت کنیم.

این مسئول متذکر شد: علاوه بر نظارت‌های مهندسان ناظر ما، خود سازمان نظام مهندسی نیز بر ساخت و سازهای مسکن شهری و روستایی نظارت داشته و در مواقع ضروری تذکراتی را به پیمانکاران ارائه می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اذعان داشت: دولت خدمتگزار در یک تلاش بی‌وقفه سعی کرده 4 میلیون واحد را در سطح کشور احداث کند که از سال 84 تاکنون در بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی و ساخت و ساز شهری بالای 25 هزار نفر ورود پیدا کردیم به طوری که 34 هزار واحد مسکن شهری و 4 هزار و 500 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان اردبیل در حال احداث است.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول