اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد

مهاجرت از سیستان تهدیدی برای امنیت کشور/ یارانه‌ها تنها درآمد روستاییان

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: به کرات تذکر و تأکید کردم که تداوم مهاجرت مردم از سیستان، یک تهدید برای امنیت کشور به حساب می‌آید.

مهاجرت از سیستان تهدیدی برای امنیت کشور/ یارانه‌ها تنها درآمد روستاییان

سید باقر حسینی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در جلسات کمیسیون امنیت مجلس، بارها به مسئولان مربوطه تذکر و تأکید کردم که اگر به همین منوال و وضعیتی که مردم سیستان دارند، ادامه یابد و مهاجرت‌ها تداوم داشته باشد یک خطر و یک تهدید کاملاً جدی برای امنیت کشور به حساب می‌آید.

وی افزود: صرفاً نباید سیستان را ببینیم، به تعبیر مقام معظم رهبری سیستان تنگه احد ایران است، چنانچه اینجا دچار مشکل شود به طور قطع جمهوری اسلامی و کل مملکت دچار مشکل امنیتی خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مورد راه‌های برون رفت از این مشکل بیان داشت: همان طور که قبلاً به مسئولان مربوطه تأکید کردم، عاملی که می‌تواند با توجه به توفان‌های شن و مشکلات عدیده خشک شدن هامون، مهاجرت را کنترل کند، اشتغال و حمایت از مردم به ویژه روستاییان و مناطق مرزی است.

حسینی ادامه داد: اگر مسئله اشتغال و حمایت از مردم به ویژه روستاییان مناطق مرزی انجام نشود قطعاً مشکلات زیادی را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه در مورد راه‌های حفظ و ابقاء مردم در مناطق روستایی و مرزی سیستان گفت: یکی از کارهای دولت در مورد مسکن روستایی بود که باید تداوم داشته باشد و همچنین از سرمایه‌گذاران در منطقه حمایت شود تا سرمایه‌گذاری کنند.

افغانستان شدیداً به هر چه ما تولید کنیم، نیازمند است

نماینده مردم سیستان ادامه داد: ما در کنار مرز قرار داریم و افغانستان شدیداً به هر چه ما تولید کنیم نیازمند است بنابراین چرا از این فرصت استفاده نکنیم که آنچه مورد نیاز همسایه ما است، از جای دیگر تأمین شود در حالی که ما توانایی داریم که با سرمایه‌گذاری در استان و سیستان نیازهای افغانستان را تأمین کرده و سبب ایجاد اشتغال برای جوانان خود باشیم این عامل مهمی برای ماندگاری در مناطق مرزی و روستایی است.

حسینی توفان شن را عامل مهاجرت مردم ندانست و افزود: مردم سیستان، مردم مقاوم و صبوری هستند و آنچه که آنها را وادار به مهاجرت می‌کند توفان و گرد و خاک نیست اما وقتی برای امرار معاش خود منبع و راهی ندارند زندگی کردن در آن محیط هیچگونه توجیه عقلانی ندارد.

وی تصریح کرد: بخش اعظم روستاییان ما به دلیل خشکسالی‌های مکرر، چون غالب مردم کشاورز، دامدار و صیاد بودند، منبع درآمدی نداشته و تنها منبع معاش آنها دریافتی یارانه‌ها است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول