اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل تاکید کرد

تغییر کاربری اراضی درجه یک کشاورزی ممنوع / موافقت نکردن با تغییر کاربری اراضی سرعین

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: هرگونه تغییر کاربری در اراضی درجه یک کشاورزی در هر نقطه‌ای از استان اردبیل ممنوع است و کسی حق ندارد در این زمینه مجوزی صادر کند.

تغییر کاربری اراضی درجه یک کشاورزی ممنوع / موافقت نکردن با تغییر کاربری اراضی سرعین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار داشت: 48 پرونده در قالب تبصره 1 ماده 1 و 14 پرونده نیز در قالب تبصره 4 به شورای برنامه‌ریزی ارجاع داده شده بود که به عنوان اراضی درجه 3 و پایین‌تر با تغییر کاربری آنها موافقت شد که در این بین سعی کردیم به هیچ‌وجه با تغییر کاربری در اراضی کشاورزی آن هم درجه یک موافقت نکنیم.

وی به اهمیت تشکیل کار گروه‌ها و کمیسیون‌های زیر‌بنایی و شهرسازی اشاره کرد و یادآور شد: اعضای این کمیته‌ها و کمیسیون‌ها که شامل دستگاه‌هایی چون محیط زیست، راه و شهرسازی، جهاد و میراث فرهنگی هستند به توان دستگاه‌های اصلی و چندین دستگاه‌ فرهنگی به دقت موارد ارجاعی را طبق آیین‌نامه مورد بررسی کارشناسی قرار می‌دهند تا جلوی ساخت و سازهای بی‌رویه و تصرف اراضی ملی گرفته شود.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: برخی از شهرهای ما به دلیل نداشتن طرح تفصیلی با مشکل ساخت و سازهای غیر‌قانونی مواجه هستند که ما سعی داریم به سرعت طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها را مصوب کنیم تا در این زمینه محدودیت ایجاد شود.

نیکزاد با اعلام مخالفت با برخی تغییر اراضی و کاربری‌ها در شهر گردشگری سرعین گفت: ما به غیر از پروژه‌های سرعین و همچنین اراضی مشکوک که اغلب اراضی درجه یک کشاورزی محسوب می‌شوند بقیه پرونده‌‌ها را که مورد ارزیابی قرار گرفته بود در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان به عنوان بالاترین مرجع و نظام تصمیم‌گیری مصوب کردیم و از اعضای کار گروه زیر‌بنایی و کمیسیون تبصره 1 ماده 1 خواستیم تا به هیچ‌وجه به اراضی درجه یک کشاورزی مجوز تغییر کاربری ندهند.

این مسئول تاکید کرد: اگر قرار است ساخت و ساز غیر‌مسکونی و مجموعه‌های صنعتی و تولیدی نیز صورت گیرد باید در مرحله اول در داخل شهرک‌ها و در صورت نبود شهرک در اراضی درجه سه و پایین‌تر مجوز صادر شود.

رئیس شورای اداری استان بیان داشت: 29 مورد پرونده مربوط به شهر سرعین بوده که درخواست‌هایی مبنی بر تغییر کاربری هشت هکتار از اراضی به این جلسه ارجاع داده شده بود که ما از اعضای کمیسیون‌های مربوطه خواستیم تا نسبت به بررسی مجدد این اراضی و تغییر کاربری‌های آنها با رعایت محدوده و حریم شهری و اراضی کشاورزی اقدام کنند.

 

مشکل زمین بیمارستان چشم‌ پزشکی پروفسور خدادوست برطرف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود از برطرف شدن مشکل زمین تحویلی به نماینده پروفسور خدادوست برای احداث بیمارستان مجهز چشم پزشکی در سرعین خبر داد و افزود: ما مشکل این اراضی را از مجموعه اراضی سبز حل کردیم و سرمایه‌گذاران آماده تحویل زمین و آغاز عملیات اجرایی پروژه هستند.

وی همچنین از فرماندار و شهردار سرعین خواست تا به سرعت طرح جامع تفصیلی شهر سرعین را مصوب کنند چرا که این شهر فاقد طرح تفصیلی بوده و شایسته نیست توسعه آن باری به هر جهت صورت گیرد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: جلسات شورای برنامه‌ریزی استان موتور محرکه برنامه‌ریزی در این استان است که ما تمام مصوبات جلسات کار گروه‌ها و شوراهای مختلف را در این جلسه به تصویب نهایی می‌رسانیم.

نیکزاد با بیان اینکه حتی طرح‌های کشاورزی بعد از گذر از چندین فیلتر در این جلسه مصوب می‌شود، ادامه داد: 132 میلیارد تومان تسهیلات در بخش رونق کشاورزی به عنوان تسهیلات کم بهره به فعالان پرداخت می‌شود که در این زمینه طرح‌های مصوب برای تایید نهایی به شورای برنامه‌ریزی آمده و سپس به بانک‌ها ارجاع داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین طرح جامع عشایری استان اردبیل بعد از بحث و بررسی طولانی به عنوان یک طرح حرکتی و برنامه‌ریزی شده مصوب شد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول