اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد

دستور احمدی‌نژاد برای ‌پیگیری به ‌ثبت‌ رساندن طومار شیخ بهایی ‌در یونسکو

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به دستور رئیس جمهور، سیستم آب‌رسانی اصفهان که از ابتکارات خلاقانه شیخ بهایی است، ثبت ملی شده و برای ثبت جهانی در یونسکو اقدام می‌شود.

دستور احمدی‌نژاد برای ‌پیگیری به ‌ثبت‌ رساندن طومار شیخ بهایی ‌در یونسکو

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید حسن موسوی شامگاه چهارشنبه با اشاره به اینکه مسجد جامع اصفهان در سی و ششمین اجلاس یونسکو در شهر سن‌پترزبوگ با اکثریت آرا به تصویب رسید، اظهار کرد: مسجد جامع اصفهان موزه تحول و معماری اسلامی 14 قرن است.

وی ادامه داد: اگر تاریخ ایران را به سه دوره تقسیم کنیم معبد چغازنبیل، تخت جمشید و مسجد جامع آثار برجسته این سه دوره تاریخی به شمار می‌روند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این بار یک مسجد ثبت جهانی می‌شود و این ثبت در دوره‌ای اتفاق می‌افتد که دشمنان دین مبین اسلام به دنبال ترویج اسلام‌هراسی هستند و می‌خواهند اسلام ناب محمدی (ص) را کمرنگ کنند.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران و دولت‌های نهم و دهم در این عرصه را قابل توجه خواند و گفت: دولت احمدی‌نژاد به برکت امامان معصوم(ع) پرونده ثبت جهانی مسجد جامع را با قدمتی نزدیک به 14 قرن به ثبت جهانی رساند.

موسوی تصریح کرد: امید است که ثبت جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان طلیعه‌ای برای ثبت جهانی دیگر مساجد و بقاع متبرکه کشور باشد.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ثبت ملی طومار شیخ بهایی گفت: سیستم آب‌رسانی اصفهان که از ابتکارات خلاقانه شیخ بهایی بود به طومار شیخ بهایی تعلق دارد و برای ثبت جهانی و ملی این اثر اقدام می‌شود.

*‌ ساخت میدانی میان میدان عتیق و میدان نقش جهانی

موسوی همچنین اظهار داشت: بر اساس سخنان مطرح شده توسط استاندار اصفهان، میدانی میان میدان عتیق و میدان نقش جهان نیز در دوران انقلاب اسلامی خواهیم ساخت که طرح مطالعاتی آن به زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول