اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

مازندران دارای هزار موقوفه دارای متولی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندارن گفت: استان مازندران دارای حدد یک هزار موقوفه غیرمتصرفی است که دارای متولی‌اند.

مازندران دارای هزار موقوفه دارای متولی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی گفت: به تلاش اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران همایش متولیان موقوفات غرب استان مازندران هفتم آبان ماه برگزار شد.

وی افزود: این همایش که ویژه متولیان غرب استان مازندران بوده با حضور 60 متولی موقوفات شهرهای نور، نوشهر، تنکابن، عباس‌آباد و رامسر در امامزاده سید نبی(ع) نوشهر برپا شد.

سهرابی اضافه کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که از گذشته به اشکال مختلف در تاریخ بشر وجود داشته و دین اسلام آن را در مسیری روشن، منطقی، هدفدار و دقیق قرار داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: باور به آخرت، امید به آینده روشن و اعتماد به فضل الهی از مهم‌ترین پیامدهای توسعه و تعمیق سنت حسنه وقف در جامعه است.

سهرابی ادامه داد: عمل به نیات واقفان مطابق وقف‌نامه، احیای موقوفات از دست رفته، ترویج وقف‌های جدید و مشارکت در وقف از وظایف این سازمان و ارزشمندترین عمل است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران متذکر شد: ارتباط و تعامل متولیان موقوفات با اداره اوقاف، آموزش این افراد در راستای چگونگی اداره موقوفات و گسترش آگاهی همگانی از مواد قانونی موقوفات مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: استان مازندران دارای 975 موقوفه غیرمتصرفی است که دارای متولی‌اند و همچنین 12 هزار و 755 موقوفه متصرفی که تولیت آن را ادارت اوقاف و امور خیریه برعهده دارند.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول