اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

آمریکا شکست‌خورده میدان مبارزه با ملت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خوی گفت: آمریکا در طول تاریخ شکست‌خورده میدان مبارزه با ملت ایران بوده و هست.

آمریکا شکست‌خورده میدان مبارزه با ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی‌شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: پنج مناسبت مهم هفته جاری مربوط به جنایات آمریکا علیه ملت ایران است.

وی برچیده‌شدن حکومت پهلوی، خنثی‌شدن توطئه‌های 33 سال پس از پیروزی، بیداری اسلامی در منطقه، سقوط حاکمان مورد حمایت آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا، ذلت رژیم اشغالگر قدس و به وجود‌آمدن جنبش وال‌استریت در غرب و اروپا را از جمله نتایج این شکست مفتضحانه برشمرد.

امام جمعه خوی با اشاره به هشدار ولی امر مسلمانان به مسئولان و رؤسای قوا مبنی بر اینکه از امروز تا روز انتخابات هر کسی بخواهد از احساسات مردم در راستای اختلافات استفاده کند به یقین به کشور خیانت کرده است، گفت: این هشدار به تمام کسانی است که به نحوی صاحب تریبون و جایگاهی در کشور هستند و یا صاحب رسانه و مطبوعات هستند همه ما وظیفه داریم در مقام عمل ولایتمداری خود را اثبات کرده و خوراک تبلیغاتی برای دشمنان درست نکنیم.

مسئول شورای فرهنگ عمومی در ادامه سخنان خود با تبریک عید سعید غدیر اظهار داشت: بر اساس مفاد روایات متعدد امام جانشین خدا و رسول او امین خدا در میان خلق، حجت او بر بندگان وی و مجری دستورات و فرامین الهی در کره زمین است.

شکوری تصریح کرد: رسول خدا(ص) فرمود: روز غدیر با فضیلت‌ترین اعیاد امت من است.

وی وجوب اطاعت و پیروی از ولایت اهل بیت و در عصر غیبت پیروی از ولی امر مسلمانان را از جمله پیام‌های غدیر برشمرد.

* روزی تمام انسان‌ها برای حسابرسی برانگیخته می‌شوند

امام جمعه خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید ای مردم از عذاب پروردگارتان بترسید که زلزله رستاخیز امر عظیمی است.

وی در ادامه گفت: در آیات متعدد قرآن حالات و ویژگی‌های زلزله در آستانه قیامت بیان شده است، برانگیخته‌شدن مردم برای حسابرسی، به وجود آمدن حالت مستی در انسان‌ها از شدت ترس، فراموش‌کردن زنان کودکان شیرخواره خویش و سقط جنین زنان از شدت فشار از آن جمله هستند.

* جواز غیبت و بدگویی علیه بدعت‌گذار در دین

شکوری در ادامه سخنان خود در بحث مستثنیات غیبت اظهار داشت: از جمله کسانی که غیبت و بدگویی علیه آنان جایز است بدعت‌گذاران در دین هستند یعنی کسانی که چیزی را که جزو دین نیست در دین داخل بکنند.

وی با نقل حدیثی گفت: رسول خدا(ص) فرموده اگر بعد از من بدعت‌گذاری را دیدید از او بیزاری جویید و به او دشنام دهید و به او بد بگویید تا نتواند به فساد در اسلام طمع کند و مردم از او دوری کنند و بدعت‌های او را یاد نگیرند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول