اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی:

سفارت آمریکا مرکز توطئه علیه انقلاب و ملت ایران بود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به فرا رسیدن سالروز تسخیر لانه جاسوسی گفت: سفارت آمریکا آن زمان، مرکز توطئه و دسیسه‏‌چینی علیه انقلاب و ملت ایران شده بود.

سفارت آمریکا مرکز توطئه علیه انقلاب و ملت ایران بود

علی‏رضا قاسمی‏‌فرزاد امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: 13 آبان یکی از روزهای سراسر افتخار در تاریخ زرنگار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: 13 آبان، روزی است که دانش‏‌آموزان و دانشجویان کشورمان در پاسخ به ندای بت‌‏شکن زمان، حضرت امام خمینی(ره) و رهبر عظیم‏‌الشأن انقلاب اسلامی در مقابل فرعون زمان به خیابان‏ها آمدند و در محل دانشگاه تهران تجمع کردند.

فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: در این ایام، نیروهای وابسته به رژیم طاغوت به دانشگاه و محیط علمی حمله کردند و دانش‌‏آموزان و دانشجویانی را که در آنجا تجمع کرده بودند، به رگبار بستند.

قاسمی‏‌فرزاد ادامه داد: در اثر این وحشی‏‌گری‏ها، 56 نفر از دانشجویان و دانش‏‌آموزان به شهادت رسیدند و صدها نفر مجروح شدند.

وی تصریح کرد: این اتفاق 13 آبان سال 1357 رخ داد و دیری نپایید که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: آن روزها، امام بزرگوارمان وقتی این خبر را شنیدند به مردم پیام مقاومت و استقامت دادند و فرمودند که پیروزی نزدیک است و امید من به شماست و باید این مسیر را ادامه دهید.

قاسمی‏‌فرزاد گفت: حضرت امام فرمودند عزیزان من صبور باشید که پیروزی نهایی نزدیک بوده و خدا با صابران است؛ ایران امروز جایگاه آزادگان است و من از این راه دور چشم امید به شما دوخته‌‏ام و صدای آزادی‏خواهی و ایستادگی شما را به گوش جهانیان می‏رسانم.

وی تصریح کرد: امام عظیم‏‌الشأن آن زمان در تبعید پاریس بودند اما ندای حق‌‏طلبی و امید پیروزی را به ملت بزرگ ایران می‏رساندند و شاهد بودیم که در همان سال، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

فرماندار شهرستان دماوند بیان داشت: در نخستین سالگرد این واقعه در سال 1358، دانشجویان و مردم انقلابی ایران اسلامی که از نظام استکباری آمریکا صدمات بسیاری دیده بودند و ایالات متحده آمریکا نیز شاه ستمکار را در آن برهه به کشور خود پذیرفته بود، در مقابله با این اقدام تظاهرات کردند.

قاسمی‏‌فرزاد ادامه داد: شمار زیادی از مردم مسلمان ایران مقابل سفارت آمریکا خشم و انزجار خود را از اقداماتی که این کشور علیه مردم ایران انجام شده بود، اعلام کردند.

وی تصریح کرد: دانشجویان مسلمان و انقلابی در نهایت وارد سفارت آمریکا شدند و یکی از مراکز توطئه و دسیسه را که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به مرکز توطئه و دسیسه‏‌چینی علیه انقلاب و ملت ایران تبدیل شده بود، به تسخیر خود درآوردند.

فرماندار شهرستان دماوند یادآور شد: مردم ایران با این حرکت در حقیقت یکی از پایگاه‏های دشمن را در کشور متلاشی کردند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول