اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای کرمان خبر داد

راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: ما به دنبال راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال در جنوب استان کرمان هستیم که با این اقدام 16 شبکه در منطقه راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی در نشست نخبگان و معتمدان این شهرستان اظهار داشت: ما به دنبال راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال در جنوب استان کرمان هستیم که با این اقدام 16 شبکه در منطقه راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی در سطح استان بالا است، افزود: پوشش دادن تمام این برنامه‌ها ممکن نیست اما تا آنجا که امکان داشته باشد این کار انجام می‌شود و بخشی از آن نیز به جنوب استان اختصاص داده می‌شود.

موسوی تصریح کرد: شهرستان عنبرآباد دارای جاذبه‌های گردشگری با ظرفیت بالایی است که در همین راستا نیز دو مستند از آبشارهای این شهرستان تولید شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی این شهرستان خاطرنشان کرد: صدا و سیما در راستای فرهنگ‌سازی در بخش کشاورزی برنامه دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: گویش، لهجه و بازی‌های محلی رنگین‌کمان‌های جامعه هستند که باید حفظ شوند و متولی این موارد خود افراد هستند و صدا و سیما نیز در کنار آن‌ها با توجه به توان خود از این زمینه‌ها حمایت می‌کند.

موسوی با اشاره به وجود 9 گویش در استان کرمان اذعان داشت: در تهیه برنامه‌های صدا و سیما با توجه به نظر کارشناسان باید به گویش صحبت شود تا اکثر مخاطبان لهجه صحبت کردن را بدانند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 50 برنامه مرتبط با شهرستان‌های جنوبی پخش شده است، افزود: هنرمندانی که بتوانند در تولید فیلم همکاری کنند از طریق فرمانداری‌ها به صدا و سیمای کرمان معرفی شوند تا از این ظرفیت‌‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول