اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران:

شهرداری‌های مازندران سالانه 300 میلیارد تومان درآمد دارند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: 56 شهرداری استان مازندران سالانه حدود 300 میلیارد تومان درآمد دارند.

شهرداری‌های مازندران سالانه 300 میلیارد تومان درآمد دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سیف‌الله فرزانه پنجشنبه شب در مراسم بهره‌برداری از پروژه پل و خیابان انقلاب رویان بیان داشت: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب به‌دلیل محرومیت زدایی از روستاها رویکرد دولت‌ها توسعه روستایی بود و 60 درصد اعتبارات در روستاها هزینه می‌شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران اظهار داشت: پراکندگی روستاها در مازندران هم آنقدر زیاد است که ما مجبور می‌شدیم برای یک روستای دارای 20 خانوار ده‌ها کیلومتر آسفالت کنیم و این بسیار هزینه‌بر است بنابراین توسعه شهری رویکرد ضعیفی داشت.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود شهرهای مازندران هیچ تغییر اساسی نداشت، یکی از دلایل آن این رویکرد ضعیف در توسعه شهرها بود.

این مسئول اذعان داشت: در برنامه چهارم یک هزار میلیارد تومان از اعتبارات استانی در روستاها هزینه شد و فقط 60 میلیارد تومان به شهرداری‌ها پرداخت شد که میانگین توزیع سالانه بین 56 شهرداری حدود 10 میلیارد تومان بوده است.

فرزانه با اشاره به اینکه سهم هر شهرداری زیر 200 میلیون تومان بود، افزود: اما با این مقدار اعتبار هم تحولی در شهرها ایجاد شد و پیشنهاد کرد تغییر در رویکردها داده و به توسعه شهری هم توجه شود.

وی به بحث کمربندی رویان اشاره کرد و افزود: در بحث کمربندی، ردیفی در برنامه بودجه داشتیم تحت عنوان آستارا ـ انزلی ـ بابلسر ـ ساری و گرگان که از این ردیف بودجه گیلان انجام داد و این یکی از ضعف‌ها بود چرا که باید برای هر استان جداگانه پیمانکار اخذ و بودجه تخصیص پیدا می‌کرد تا همه پول در یک استان هزینه نشود و دو استان از آن بی‌بهره بمانند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران در ادامه از اختصاص بیش از 30 میلیارد تومان برای احداث کنارگذر به شهرداری‌های استان خبر داد و ابراز داشت: یکی از مصادیق شعار مرگ بر آمریکا پروژه‌های عمرانی است که برای رفاه حال مردم انجام می‌شود.

فرزانه تصریح کرد: سران غرب به ویژه آمریکا به این نتیجه رسید که اگر 10 درصد مردم ایران روحیه بسیجی و جهادی داشته باشند مقابله نظامی با ایران ممکن نیست بنابراین دست به تحریم‌های جدید زد و تحریم مالی را آغاز کرد و هدفش انتقام‌گیری از مردم است.

انتهای پیام/ی20/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول