اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر خبر داد

برگزاری دومین دوره آموزش امداد نجات منطقه‌ای فدراسیون صلیب سرخ در اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر از برگزاری دومین دوره آموزشی RDRT (امداد نجات منطقه‌ای فدراسیون در سطح منطقه) در استان اصفهان طی دو هفته آینده خبر داد.

برگزاری دومین دوره آموزش امداد نجات منطقه‌ای فدراسیون صلیب سرخ در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد شهاب‌الدین محمدی عراقی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز تخصصی آموزشی امداد و نجات استان اصفهان در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت آموزش امداد و نجات در کشور اظهار کرد: یکی از وظایف هلال‌احمر آموزش همگانی و عمومی است.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر کشور مراکز آموزشی خود را در سطح استانی، منطقه‌ای و کشوری توسعه داده و نیروهایی متخصصی را برای امداد و نجات به صورت تخصصی و بین‌المللی آماده کرده است.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر تصریح کرد: یکی از مراکز مهم آموزش تخصصی در کشور همین مرکز در استان اصفهان است.

وی ادامه داد: تاکنون 15دوره بین‌المللی در این مرکز انجام شده است، که افرادی از جمعیت هلال‌احمر و صلیب سرخ سایر کشورها حضور داشته‌اند. 

محمدی عراقی گفت: سودان، لبنان، کشورهای منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا، قطر، لبنان، تونس و الجزایر در این دوره‌های امدادی و نجاتی شرکت کردند.

وی همچنین از دومین دوره آموزش RDRT (امداد نجات منطقه‌ای فدراسیون در سطح منطقه) در استان اصفهان خبر داد و افزود: در این دوره نیز افرادی از کشورهای منطقه و از آمریکای لاتین و برخی از کشورهای اروپایی نیز شرکت می‌کنند.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر گفت: این دوره‌های بین‌المللی با هدف ایجاد تیم‌های پاسخگویی به منطقه تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها در کشورهای مختلف برگزار می‌شود، تصریح کرد : این دوره‌ها با ظرفیت و امکاناتی که در ایران وجود داشت، توسط فدراسیون بین‌المللی در ایران و مرکز آموزشی اصفهان برگزار می‌شود.

محمدی عراقی، برگزاری این دوره‌های آموزشی را به منفعت کشور دانست و افزود: با برگزاری این کلاس‌ها حداکثر سهمیه دو نفری ایران برای شرکت در دوره‌های آموزشی اکنون به ده تا 12 نفر رسیده است.

وی همچنین از دیگر مزایای برگزاری این دوره‌های آموزشی را تفاهم‌نامه کمک‌رسانی در مواقع بحران در کشورهای فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر برشمرد.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر اضافه کرد: فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر اکنون187 عضو دارد که در آینده با وقوع هر نوع حادثه کمک‌های خود را ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول