اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی کشور:

اصفهان روزی در فهرست شهرهای تاریخی جهان قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به وجود آثار تاریخی فراوان در اصفهان گفت: روزی اصفهان در فهرست شهرهای تاریخی جهان قرار می‌گیرد.

اصفهان روزی در فهرست شهرهای تاریخی جهان قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسعود علویان‌صدر دقایقی پیش در آیین جشن ثبت جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان با تاکید بر اینکه آنچه در جریان ثبت جهانی یک اثر مهم است نوع نگرش و رویکرد و فرصت ایجاد شده برای معرفی ملت‌هاست، تصریح کرد: حفاظت و مرمت این بنا عزم ملی مسئولان و مردم را می‌طلبد.

وی با اشاره به وجود آثار تاریخی فراوان در اصفهان اظهار کرد: امیدوارم روزی اصفهان در فهرست شهرهای تاریخی جهان قرار گیرد.

معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه فرهنگ ایرانی در تمام ابعاد پیوندی ناگسستنی با آموزه‌های اسلامی داشته است، اظهار کرد: یکی از غنی‌ترین حوزه‌ها در زمینه میراث فرهنگی مساجد هستند و در کشور مکانی وجود ندارد که به مسجدی زینت نیافته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از شاهکارهای معماری ایرانی اسلامی مسجد جامع عتیق اصفهان است، گفت: مسجد جامع عتیق شاهکار نبوغ بشریت و پایه‌گذار نوع خاصی از مساجد ایرانی است که نمایشگر بیش از 12 قرن معماری اسلامی است.

علویان‌صدر از مسجد جامع عتیق اصفهان به عنوان موزه هنر و معماری مساجد ایران نام برد و بیان کرد: این مسجد بر روی بقایای یک بنای ساسانی ساخته و به عنوان الگوی اولیه در تبدیل مساجد شبستانی به گنبددار ایرانی شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وجود معماری خاص گنبد نظام‌الملک و تنوع بی‌نظیر طاق‌ها و محراب الجایتو از قسمت‌های چشم‌نواز مسجد جامع عباسی است، ادامه داد: حفظ آثار دوره‌های مختلف تاریخی در این مسجد به صورت یکپارچه به ارزش‌های این مسجد افزوده است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول