اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس بررسی صورت گرفته

10 هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی همدان وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: بر اساس بررسی انجام شده، در مدارس عادی استان 10 هزار دانش‌آموز دارای نیازهای ویژه وجود دارد.

10 هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی همدان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، معصومه معصومیان بعد از ظهر امروز در جمع مدیران مدارس و مجتمع‌های آموزشی در سالن کنفرانس آموزش و پرورش این شهر، با بیان اینکه اگر مدیران را سرمایه‌های اصلی آموزش و پرورش بخوانیم اغراق نکرده‌ایم، افزود: مدیران باید با آگاهی کامل از تمام برنامه‌های سند تحول بنیادین در راستای تقویت و ارتقای جایگاه نیروی‌ انسانی علم‌آموز و دانش‌پژوه گام‌های منسجم و مدبرانه‌ای را بردارند.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان امروز مدیران و گردانندگان آینده کشور هستند، بیان کرد: یکی از کلیدواژه‌های اصلی سند تحول بنیادین شکل‌گیری جامعه عصر مهدویت و حیات طیبه است که نگاه عمیق کارشناسانه و همگرایی مسئولان آموزش و پرورش در همه حوزه‌ها به ویژه مدیران مدارس را نیاز دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان نهادینه‌سازی حیات طیبه در جامعه و پیکره آموزش و پرورش را مستلزم تمرکز و شناخت شرایط جایگاه و موقعیت مدیران دانست و تأکید کرد: زمینه‌سنجی و واکاوی عرصه‌کاری با دقت نظر و توجه به زمان و مکان کنونی فعالان آموزش و پرورش اثرگذاری مضاعفی را در ترسیم و هدف‌گذاری برنامه‌های کاربردی خواهد داشت.

وی بهره‌وری بهینه از منابع موجود و فرصت‌ها را یکی از راهکارهای تسریع روند فعالیت در این حوزه خواند و بیان کرد: مدیریت و رهبری راهبردی آموزشی در مدارس به ویژه در مقطع ابتدایی سرچشمه هدایتی را برای نسل پویا و مشتاق یادگیری ایجاد می‌کند و با شکل‌گیری این جریان و تفکر شاکله‌ای بهترین تربیت و تعلیم را پی‌ریزی و نهادینه خواهد کرد.

معصومیان با تأکید بر اینکه منابع مالی به تنهای رمز موفقیت یک مدیر نخواهد بود، اظهار کرد: آنچه هدایت‌گر و زمینه‌ساز برترین شرایط در عرصه آموزشی می‌شود اندیشه‌، تفکر خلاق، اعتقاد و باور مدیر است که نتیجه مطلوب و ارزشی را به وجود می‌آورد.

وی گفت: برای رشد و پیشرفت همه‌جانبه تغییر دیدگاه سخت کار کردن با سازوکار تأثیرگذار آگاهانه و هوشمندانه فعالیت کردن در نگرش امروز لازم است.

به گفته معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان یکی برنامه‌های هدف‌گذاری وزارت آموزش و پرورش تا پایان برنامه پنجم، اداره اکثریت مدارس به صورت مجتمع خواهد بود.

وی در بخشی از این دیدار در پاسخ به سئوالات مدیران به تأکید مقام معظم رهبری بر توجه به اجرای دقیق پایه ششم و کلاس‌های چند پایه‌ای روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تراکم کلاس‌های درس چند پایه‌ای را در مناطق محروم روستایی کاهش دهیم.

معصومیان با تأکید بر این موضوع که بر اساس بررسی انجام شده ما در مدارس عادی سراسر استان نزدیک به 10 هزار دانش‌آموز نیاز ویژه داریم، تصریح کرد: شما مدیران استثنایی تنها مدیران مدارس استثنایی نیستید بلکه شما باید به عنوان معلمان رابط به این عرصه وارد و در این مدارس نقش تخصصی خود را ایفا کنید چراکه این اقدام کیفیت آموزش را ارتقا خواهد داد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره درخشش بی‌بدیل دانش‌آموزان تویسرکانی در دو سال اخیر در جشنواره جابر بن حیان در سطح کشور، در خصوص چرایی این موفقیت تصریح کرد: کسب عناوین در جشنواره توسط دانش‌آموزان تویسرکانی نشان از ایمان و علاقمندی همه‌جانبه مسئولان و دانش‌پژوهان به احراز جایگاه ویژه علمی دارد که در مناطق بزرگ استان چون شهر همدان نظیر تویسرکان خودش را نشان نداد و عامل اصلی این ضعف نداشتن باور و ایمان به انجام این مقوله بود.

رئیس گروه آموزشی ابتدایی همدان نیز شاخص‌ترین مؤلفه از شاخصه‌های مجتمع‌های آموزشی را مشارکت خواند و تصریح کرد: همکاری و هم‌افزایی عناصر عامل در مجتمع برای دستیابی به اهداف تعریف شده در برنامه تدوینی این مهم نقش زیربنایی دارد که باید در این راستا گام‌های منسجم و مستمر برداشته شود.

ابراهیم سهرابی از ایجاد یک مرکز اختلال یادگیری در منطقه قلقلرود با پیگیری مسئولان خبر داد و افزود: امور اجرایی در مراکز اختلال یادگیری در هر زمینه، زمانی نتیجه خواهد داد که بررسی‌ و پیگیری‌ شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از خانواده‌های کودکان بازمانده از تحصیل انجام شده است، افزود: مسئولان مجتمع‌ها تمهیدات ویژه و فوق برنامه برای کودکان بازمانده از تحصیل و معلولان و ... مهیا کنند.

سهرابی در پایان از اجرای طرح کرامت در مدارس آموزش و پرورش خبر داد و اظهار داشت: طرح‌های اعلامی به مدارس طرح پرورش خلاقیت با اصلاح رویکرد اعمالی برای اجرا در مدارس به ویژه مقطع پایه چهارم و پنجم را زیر پوشش قرار دهد.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول