اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی خبر داد

تشکیل اتاق فکر برای پیشبرد منویات رهبری در گردشگری خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی از تشکیل اتاق فکر برای پیشبرد منویات رهبری در این اداره کل خبر داد.

تشکیل اتاق فکر برای پیشبرد منویات رهبری در گردشگری خراسان‌شمالی

مهدی عسگرزاده پیش از ظهر امروز در نشست مدیران خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این اتاق فکر با عضویت متخصصان حوزه گردشگری تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیرو فرمایشات رهبری برای توجه به بخش گردشگری خراسان‌شمالی اعتبارات ویژه‌ای در اختیار این اداره کل گذاشته می‌شود، تصریح کرد: البته بخشی از این اعتبارات تخصیص‌یافته و بخشی نیز در حال تخصیص است.

به گزارش فارس، استاندار خراسان‌شمالی هفته گذشته در جمع خبرنگاران از اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار ویژه از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان خبر داده بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به در پیش‌بودن هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر خواستار نصب علائم فرهنگی با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر در اماکن گردشگری استان شد.

به گفته وی، اماکن گردشگری استان به ویژه بوستان‌های ملی بش قارداش و باباامان به خاطر حجم بالای مسافر محل‌های مناسبی برای نصب این پیام‌ها به شمار می‌رود.

عسگرزاده تصریح کرد: بزه‌های اجتماعی در تفرجگاه‌ها وجود دارد؛ از این رو اختصاص اعتبارات ویژه‌ای برای انجام برنامه‌های فرهنگی مثل نصب علائم فرهنگی با رویکرد این فریضه الهی ضرورت دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی همچنین از برگزاری همایش معاونان گردشگری استان‌های کشور در بجنورد خبر داد.

وی افزود: این همایش با حضور 36 معاون گردشگری و مناطق آزاد در هفته جاری برگزار می‌شود.

عسگرزاده اظهار کرد: این همایش در راستای لبیک به  مقام عظمای ولایت به منظور بهبود وضعیت گردشگری استان خراسان‌شمالی به عنوان پنجمین گردهمایی معاونان گردشگری سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه گردشگری کشور در نیمه دوم آبان‌ماه در خراسان‌شمالی خبر داد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: در راستای فراهم کردن تسهیلات لازم برای زائران امام رضا(ع) از مسیر خراسان‌شمالی، اقامتگاه، کمپینگ‌، بازارچه‌های صنایع دستی و سوغات در این استان راه‌اندازی می‌شود.

وی یادآور شد:‌ خراسان‌شمالی دارای توانمندی‌های بسیاری در زمینه‌ موزه‌ها، آئین‌ها، ورزش‌های محلی، موسیقی اقوام، اکوتوریسم و ... است و می‌توان از این فرصت‌ها برای جذب بیشتر گردشگر در استان بهره برد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی 19 مهرماه امسال به مدت هشت روز مهمان مردم ولایتمدار خراسان‌شمالی بودند.

خراسان‌شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال کشور قرار دارد.

براساس آمار سالانه 15 میلیون زائر و مسافر از خراسان‌شمالی گذر می‌کنند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول