اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست امسال

16 هزار سند مالکیت تک‌برگ در کردستان صادر شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان از صدور بیش از 16 هزار سند مالکیت تک‌برگ در شش ماهه نخست سال‌جاری در این استان خبر داد.

16 هزار سند مالکیت تک‌برگ در کردستان صادر شده است

امیر جوان‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در سال گذشته 21 هزار و 371 فقره سند مالکیت تک‌برگ در استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال نیز 16 هزار و 149 فقره سند تک‌برگ صادر شده که این میزان در مدت مشابه آن در سال گذشته 8 هزار و 39 سند بوده است.

وی وصول مطالبات بانکی، چک‌ها و مهریه‌ها را از وظایف شعبات اجرایی ثبت اسناد و املاک خواند و بیان داشت: در شش ماهه نخست امسال 45 میلیارد و 390 میلیون ریال معوقه بانکی از بانک‌های استان وصول و به خزانه دولت برگردانده شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان خاطرنشان کرد: میزان مطالبات بانکی در 6 ماهه نخست سال گذشته 88 میلیارد و 369 میلیون ریال بوده است.

جوان‌کیا با اشاره به اینکه اداره‌کل ثبت اسناد کردستان در سطح کشور در حوزه‌های مختلف جزو استان‌های پیش‌رو است، عنوان کرد: این اداره‌کل در صدور اسناد مالکیت و اجرای سیستم آنلاین پاسخ به استعلامات جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از اردیبهشت امسال تمامی ادارات ثبت استان به سیستم مکانیزه اجرا به عنوان نخستین استان کشور مجهز شدند و اکنون تمامی فرآیندهای جاری به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی اقدامات اجرا شده در شعبات ثبت استان به صورت آنلاین رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: با رصد اقدامات شعبات ثبت دیگر هیچ‌گونه دخل و تصرفی قابل انجام نیست و علاوه بر این میزان اعمال نظرات شخصی و سلیقه‌ای هم به حداقل رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان استفاده از فناوری اطلاعات را بهترین راه برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم خواند و اظهار داشت: درصدد انجام امورات مربوط به مجموعه ثبت با به‌کارگیری فناوری اطلاعات در حداقل زمان ممکن هستیم.

جوان‌کیا عنوان کرد: از آنجا که سازمان ثبت اسناد و املاک در سطح کشور با تعداد زیادی ارباب رجوع در طول سال مواجه است، استفاده از فناوری‌ها و نرم‌افزاهایی که موجب سرعت بخشیدن به کارها می‌شود، امری ضروری است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول