اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌شمالی مطرح کرد

آغاز ثبت‌نام الکترونیکی درخواست صدور سند مالکیت در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌شمالی گفت: با اقدامات انجام شده، ثبت‌نام الکترونیکی درخواست‌های صدور سند مالکیت از امروز آغاز شد.

آغاز ثبت‌نام الکترونیکی درخواست صدور سند مالکیت در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان‌شمالی علی مهرآیین در این باره اظهار کرد: پیرو اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پایان مهرماه آغاز ثبت الکترونیکی درخواست صدور سند رسمی برای اراضی و ساختمان‌های فاقد سند است.

وی ادامه داد: نظر به اینکه در اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی و آیین‌نامه اجرایی آن، سامانه پذیرش تقاضاهای صدور سند مالکیت موضوع قانون مذکور از تاریخ امروز به صورت اینترنتی آماده پذیرش درخواست‌ها می‌باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌شمالی تصریح کرد: متقاضیان مشمول این قانون می‌توانند از طریق مراجعه به درگاه الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی www.ssaa.ir و یا از طریق سامانه پذیرش الکترونیکی به آدرسww.sabtemelk.ir از ضوابط و نحوه اقدام در خصوص چگونگی درخواست صدور سند مالکیت و ارسال مدارک مورد نیاز اطلاع حاصل کنند.

وی گفت: تمامی تقاضاها بدون حضور متقاضی انجام خواهد شد و تمامی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه در سایت این سازمان قابل مشاهده است.

مهرآیین همچنین درباره آن دسته از هم‌وطنانی که امکان دسترسی به شبکه اینترنتی را ندارند، خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی درخواست خود را به همراه مدارک در سامانه ثبت کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌شمالی در مورد وضعیت آن دسته از افرادی که قبلاً درخواست صدور سند رسمی برای اراضی یا ساختمان فاقد سند داده‌اند اما سند مالکیت صادر نشده است، نیز گفت: تمامی این افراد باید مجدداً با ارائه تمامی مدارک در سامانه تعیین تکلیف اراضی فاقد سند رسمی ثبت نام کنند و پس از ثبت نهایی تقاضا، تمامی مدارک مورد نیاز قید شده در سامانه بایستی از طریق پست به اداره ثبت محل وقوع ملک ارسال و در صورت عدم ارسال مدارک، ثبت نام انجام شده با رعایت مقررات ابطال می‌شود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول