اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان:

آماده جذب سرمایه‌گذاران برای تولید محصولات دانش‌محور هستیم

خبرگزاری فارس: رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: تبدیل ایده به کسب و کار موفق بسیار مهم است و بدین منظور آماده جذب سرمایه‌گذاران سراسر کشور برای تولید و فروش فناوری هستیم.

آماده جذب سرمایه‌گذاران برای تولید محصولات دانش‌محور هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمود شیخ زین‌الدین در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری نهادهایی اقتصادی، اجتماعی هستند و می‌توانند نقش واسطه‌ را بین جامعه علمی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایفاء کنند.

وی افزود: بنابراین لازم است با ایجاد رابطه بین این دو گروه در راستای توسعه تولید با استفاده از فناوری گام برداریم.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تاکید کرد: با وجود مشکلاتی مانند عدم حمایت از طرح‌های ارایه شده به دلیل مشکلات اقتصادی کشور شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در سال گذشته موفق شد 20 فناوری تجاری‌سازی شده را به خط تولید شهرک‌های صنعتی استان ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه در سال 90، 4 هزار و 228 نفر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مشغول به کار شدند، تصریح کرد: از این تعداد 2 هزار و 773 نفر تمام وقت و یک‌هزار و 455 نفر به صورت پاره وقت با مؤسسات مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان همکاری می‌کنند.

شیخ زین‌الدین اضافه کرد: بیش از 100 شرکت جدید در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در سال 90 مشغول فعالیت شدند که هیچ یک از آنها وابستگی دولتی نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: بیشتر شرکت‌ها بر مبنای کارآفرینی مبتنی بر دانش در شهرک مستقر و با حمایت‌های ناچیز شهرک و فعالیت‌های شایسته خود به صنایع بزرگ تبدیل می‌شوند.

رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به تولید و عرضه کتاب الکترونیک در یکی از مؤسسات شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: این کتاب با استقبال آموزش و پرورش مواجه شده است و به زودی تحول بزرگی را در آموزش و پرورش کشور ایجاد می‌کند، ضمن اینکه نسخه اندروید آن نیز به زودی به بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به عنوان رتبه نخست علمی و فناوری برتر کشور دست یافته است، اظهار کرد: کسب این رتبه به دلیل دو شاخص شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علمی کودکان و نوجوانان بوده است.

شیخ زین‌الدین تاکید کرد: تحریم‌های کنونی باعث شده تجار ایرانی به سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات داخلی تشویق شوند که برای خودکفایی آینده کشورمان و رهایی از تحریم امیدبخش است.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول